הבעלים של פרטנר משקיע 2.3 מ' ד' בסטארט-אפ Wibbitz

המיליארד ההונג קונגי לי קה שינג, הבעלים החדש-ישן של פרטנר, ממשיך להאמין בישראל: ישקיע בחברה הישראלית שמאפשרת להפוך ידיעות טקסט מאתר חדשות לסרטון וידיאו בלחיצת כפתור אחת

המיליארד ההונג קונגי והבעלים החדש-ישן של פרטנר ממשיך להשקיע בסטארט-אפים ישראליים: היום (ג') הודיעה חברת הסטארט-אפ הישראלית Wibbitz כי השלימה גיוס של 2.3 מיליון דולר מקרן ההשקעות של לי קה שינג, Horizons Ventures.

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להפוך ידיעות טקסט מאתר חדשות לסרטון וידיאו בלחיצת כפתור אחת. החברה גייסה עד היום 2.8 מיליון דולר מ-Horizons, לצד לול ונצ'רס, inital capital וקימה ונצ'רס, שהשקיעו לפני כנה כחצי מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2010 על-ידי זוהר דיין ויותם כהן, מאפשרת לחסוך זמן על-ידי צפייה בסרטון וידיאו בן דקה ומשם לגשת לכתבות הרלבנטיות לפי העניין. כמו כן, ניתן לשלב פרסומות וידיאו בתוך הסרטון עצמו.

לדברי דיין, "מטרת הגיוס היא בעיקר לענות על הביקוש הגדול שאנחנו מקבלים מצד גופי חדשות גדולים ובעיקר כדי להרחיב את הצוות ולגייס עוד מתכנתים, כמו גם פתיחת נציגות בניו יורק". דיין מסביר כי הטכנולוגיה של Wibbitz מאפשרת לאתרי חדשות לחסוך זמן וכסף כדי ליצור תוכן וידיאו איכותי ויכולים להיעזר בפתרון של החברה שהוא קל, זול ומהיר. בנוסף, סרטוני הווידיאו מייצרים באופן אוטומטי הקראת כותרות של ידיעות בולטות, כשהשירות נתמך כרגע רק באנגלית ובספרדית.

ההשקעה של Horizons בישראל אינה הראשונה: החברה השקיעה עד כה בשבעה סטארט-אפים מקומיים, כולל ההשקעה הנוכחית ב-Wibbitz. בין החברות הישראליות בהן השקיעה קרן ההשקעות של לי קה שינג ניתן למנות את חברת הניווט waze, לצד החברות Onavo, magisto ו-everything.me. החוט המקשר בין השקעות אלה הוא בעיקר התמקדות בחברות עם אופי טכנולוגי מובהק, התמקדות בבינה מלאכותית ובעלות חזון.

ל-Horizons אין נציגות בישראל והמגעים מול הסטארט-אפים המקומיים נערכים באמצעות גלעד נוביק, ישראלי שלעבר שמתגורר בלונדון ומשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה של קרן ההשקעות.

מלבד ההשקעות דרך Horizons, לי קה שינג נוהג להשקיע בסטארט-אפים במגוון תחומים וכך השקיע עד היום בחברות כמו הרשת החברתית פייסבוק, שירות המוזיקה Spotify ובחברה שאחראית לשירות זיהוי הפקודות הקוליות באייפון, Siri.