מנהל השקעות: "לעצום את העיניים - ולקנות אג"ח יווניות"

האנס הומס, המנהל את קרן הגידור Greylock Capital: "אני נמצא בשוק במשך זמן רב - זה כמו לקנות אופציית קול ללא תאריך פקיעה"

בזמן שמשבר החוב באירופה מאיים רק להחריף, האם אפיק השקעה מומלץ הוא דווקא אג"ח ממשלתיות של יוון? מנהל ההשקעות האנס הומס שהתראיין ל-CNBC, סבור שהתשובה לשאלה הזו היא "כן".

תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ביוון מתקרבות לרף ה-30%, מסביר הומס המנהל את קרן הגידור Greylock Capital, ומציין כי מדובר בהזדמנות נדירה לרווח מהותי.

"אני נמצא בשוק במשך זמן רב, וכשרואים איגרת חוב שנותנת תשואה כזו - עדיף פשוט לעצום את העיניים ולקנות אותה. זה כמו לקנות אופציית קול (Call), ללא תאריך פקיעה", הסביר הומס, שטוען כי הסיכון למשקיעים הפרטיים בקניית האיגרות ירד משמעותית מאז ההסדר סביב תוכנית החילוץ השנייה היוונית.

במסגרת התוכנית, נזכיר, סיכמה ממשלת יוון כי תקבל כ-130 מיליארד אירו מהמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים, וזאת כנגד המשך מדיניות הצנע במדינה. כעת, הבחירות הקרבות ביוון (ב-17 ביוני) מעלות חשש כי מפלגות המתנגדות למדיניות הצנע יזכו לרוב בפרלמנט, מה שיוביל לביטול הסיוע ובסופו של דבר לפרישת יוון מגוש האירו.

"גם אם יהיה הסדר נוסף סביב החוב של יוון, סביר להניח שהפעם לא יגעו בסקטור הפרטי - ה'תספורת' תיאלץ להגיע ממקום אחר", סיכם הומס.