שטייניץ: "אם ניקלע למצב של ספרד, אף אחד לא יסייע לנו"

שר האוצר: "מטרתנו היא להגיע לגירעון סביר ולא לפרוץ את התקציב בשום מקרה" ■ ספרד ביקשה סיוע לבנקים אתמול ■ שטייניץ יתמוך היום בחוק הסופרים: "כתבתי 4 ספרים רבי מכר ואני יודע כמה קשה לסופרים לחיות בכבוד"

שר האוצר יובל שטייניץ ממשיך להזהיר היום (א') את השרים והח"כים בקואליציה ובאופוזיציה מפני פריצת מסגרת התקציב ב-2013, וממשיך לערוך השוואות בין כלכלת ישראל לכלכלות אירופה.

"אני שומע קולות מהאופוזיציה ואף מהקואליציה של אנשים מסוימים שאינם מבינים את החשיבות הרבה בשמירה על משמעת תקציבית. אם חס וחלילה תקלע ישראל למצבה של ספרד, אף ארגון או מדינה לא יזרימו לה 100 מיליארד אירו כסיוע", אמר היום שטייניץ בישיבת הממשלה.

בתום שיחת ועידה שנמשכה כשעתיים וחצי, החליטו אתמול שרי האוצר של גוש האירו להעניק לספרד חבילת סיוע של עד 100 מיליארד אירו על מנת לחלץ את הבנקים במדינה. הבנקים בספרד "עמוסים" בחובות בעייתיים לאחר שבועת הנדל"ן במדינה התפוצצה והותירה אחריה שובל של רוכשי דירות ויזמי נדל"ן שלא מסוגלים לעמוד בהחזרי ההלוואות שלהם.

שטייניץ, שדבריו היום מגיעים על רקע הכנת תקציב המדינה לשנת 2013 ובו צפוי האוצר לדרוש שורה של קיצוצים והעלאות מסים, הוסיף היום בישיבת הממשלה כי ישראל עדיין ב"מלחמת מגן על כלכלתה נוכח המשבר בעולם" וכי "מטרתנו היא להגיע לגירעון סביר ולא לפרוץ את התקציב בשום מקרה".

שטייניץ גם אמר שיתמוך היום בחוק הסופרים שיעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, שאמור להגביל מבצעים על ספרים: "כסופר שפרסם 4 ספרים רבי מכר, אני יודע כמה קשה לסופר לחיות בכבוד".