ב"י: המוסדיים מימשו מניות בחו"ל בכ-100 מיליון ד' באפריל

בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של משקיעים זרים בבורסה בתל-אביב בכ-60 מיליון דולר, זאת כאשר ממוצע ההשקעות מאז תחילת השנה עומד על 110 מיליון דולר

בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-30 מיליון דולר. משקי הבית והמגזר העסקי השקיעו נטו כ-130 מיליון דולר אשר קוזזו חלקית ע"י המימושים של המשקיעים המוסדיים בהיקף של כ-100 מיליון דולר. כך מדווח היום בנק ישראל.

בתחום האג"ח הסחיר בחו"ל מימשו באפריל ישראלים כ-35 מיליון דולר - כאשר עיקר המימושים בוצעו ע"י המגזר העסקי (כ-90 מיליון דולר) אשר קוזזו בחלקן ע"י השקעות של משקי הבית (כ-60 מיליון דולר).

בהשקעות הישירות בחו"ל נרשמו באפריל השקעות של כ-20 מיליון דולר, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענפי הכימיה והתעשייה.

מהכיוון השני, מדווחים בבנק ישראל כי בחודש אפריל הסתכמו ההשקעות נטו של משקיעים זרים בבורסה בתל-אביב בכ-60 מיליון דולר, זאת כאשר ממוצע ההשקעות מאז תחילת השנה עומד על 110 מיליון דולר.

תושבי חוץ מימשו באפריל כ-1.2 מיליארדי דולר במק"מ, בעיקר באמצעות בנק זר אחד, זאת לאחר מימושים מצטברים בהיקף של כ- 2.8 מיליארד דולר מתחילת השנה. יתרת תיק המק"מ של תושבי חוץ חזרה לרמתה בסוף 2009 - כ-1.2 מיליארד דולרים.

פעילותם של הזרים באג"ח הממשלתיות הייתה באפריל מאוזנת, זאת לאחר מימושים מצטברים מתחילת השנה של כ-600 מיליון דולר. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו באפריל מימושים נטו בהיקף של כ-200 מיליון דולר.

ההשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו באפריל בכ-550 מיליון דולר, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענפי ההיי-טק והבנקאות.