מופז: "החיים בישראל הפכו בלתי נסבלים לזוגות צעירים"

המשנה לראש הממשלה בכנס אקונומיקס: "ישראל לא יכולה לדלג על רצון העם אחרי הקיץ האחרון; שינוי שיטת הממשל יעמוד למבחן עד סוף השנה"

"ראשית אני רוצה לדבר על סוגיית היציבות השלטונית. חילופי השלטון התכופים פגעו ביכולת של הממשלה לקבל ולהעביר החלטות. אני אישית מאמין מאוד ביציבות ממשלתית וזוהי הדרך הנכונה כדי לעלות על נתיב חברתי כלכלי הולם - יציבות ממשלתית", כך אומר שאול מופז, המשנה לראש הממשלה, בכנס אקונומיקס של "גלובס" ולשכת המסחר ת"א והמרכז שמתקיים היום (ג') בת"א.

"זוהי הסיבה של הצטרפות קדימה לליכוד - להביא ליציבות שלטונית. 70% מאזרחי מדינת ישראל לא רצו בחירות מוקדמות ורובם תומכים במהלך שעשינו".

לדברי מופז, "גם שינוי שיטת הממשל יעמוד למבחן בקואליציה החדשה - עד סוף השנה. לא פחות חשוב מכך הוא הקידום של המו"מ עם הפלסטינים. הקואליציה הרחבה תאפשר להביא להחלטות משמעותיות בתחום הזה. יצרנו מציאות שבה אפשר להגיע להסדרה עתידית ואני מאמין שהסכם או הסדר עם הפלסטינים הוא הכרח".

"בעיני האיום של מדינה דו לאומית גבוה יותר מהאיומים מבחוץ", אמר מופז. "היכולת שלנו ליצור מערכת כלכלית חדשה ומתקדמת תעזור לקידום האינטרסים הכלכליים של ישראל וגם של השכנות שלנו".

"ישראל לא יכולה לדלג על רצון העם אחרי הקיץ האחרון"

לגבי תקציב המדינה לשנת 2013 מופז אמר כי "לקדימה יש היכולת להעביר את האני מאמין שלנו. מדינת ישראל לא יכולה לדלג על רצון העם אחרי הקיץ האחרון - יוקר המחיה, נטל המס הגבוה, ושאר הדרישות החברתיות. אנחנו לא יכולים להמשיך לתבוע מהמעמד הבינוני והחלש להמשיך לשלם מיסים כאלה, ובמיוחד המע"מ הגבוה".

"השאלה כיצד מגשרים על הפער בתקציב. ישראל חייבת לחתור לגידול של הצריכה ובמקביל להוריד את האבטלה. אי אפשר להמשיך לפגוע במעמד הבינוני והשכבות החלשות. בישראל הדיור הפך למכשול להקמת משפחות - לא יהיה מנוס לקבל החלטות גם בתחום זה. כל ההוצאות לצרכי משכנתא חייבות להיות מוכרות במס, במיוחד למעמד הבינוני והחלש. יותר ממחצית מהמשכורת של זוגות צעירים הולכת לדיור ומשכנתא והחיים הפכו בלתי נסבלים. אני מאמין שאפשר יהיה להעביר חלק מתקציבי הביטחון לתקציבים חברתיים, גם עם שיפור הצמיחה הכלכלית".

מופז אמר גם כי מדיניות המיסוי חייבת להשתנות: "מערכת המיסוי חייבת לקחת שני נושאים מרכזיים ולשנותם; המע"מ כמובן, ושיפור התעסוקה הישראלית - להכניס בחקיקה (החוק המחליף את חוק טל - י.נ) תוספת של אזרחים שלא נושאים בנטל, לשוק העבודה".

מופז אמר כי הוא תומך להכנסת החרדים לשירות הצבאי: "החרדים האברכים יכולים להתגייס לתפקידים טכניים. הם יתרמו למדינה, לצבא ולעצמם ואחרי כן יוכלו להצטרף למעגל העבודה עם המקצוע שרכשו בצבא".

לגבי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, מופז אמר כי חייבים ולעודד אותם על-ידי הענקת ליווי וסיוע ממשלתי כי הם יכולים לסייע גם לצמיחה של כלל המשק. "חוק יסוד זכויות מעסיק חדש יועיל הרבה למשק ויקדם את העסקים הקטנים והמעסיקים באופן שישפיע בצורה חיובית על כל כלכלת ישראל", אמר.

"בנימה אישית", אמר מופז לסיום דבריו, "אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שהבנים והנכדים שלנו לא יידעו מלחמה כשישרתו בצה"ל. וטוב נעשה אם נפעל בכל הכוח להביא למצב הזה".