אורי דורי חוזר לבורסה: רוכש 11% ממניות אורתם סהר

מייסד ובעלי חברת הבנייה אורתם סהר, אמיר נחום, מתארגן לקראת הרכישה של מחצית ממניות השליטה בחברה מידי בית ההשקעות פסגות (לו משועבדות מניות דוראה באורתם - 42% מההון, כנגד הלוואה של 55 מיליון שקל שהעמיד לדוראה).

ממתווה העסקה שפורסם היום, עולה כי נחום ירכוש מפסגות 22% מהמניות תמורת 24 מיליון שקל (פרמיה של 7% על מחיר השוק). בהמשך, ימכור נחום את המניות לאיש העסקים אורי דורי ולקרן כלירמארק, במחיר זהה ובחלקים שווים.

בנוסף, תעניק פסגות לנחום אופציה לרכישת 14% נוספים מהחזקותיה באורתם סהר, במחיר הגבוה ב-21% מהעסקה הנוכחית ולתקופה של 48 חודשים. אם תמומש האופציה, יחזיק בית ההשקעות 6% בלבד ממניות חברת הבנייה.

בעל החזקה גם במניות פילת גרופ

דוראה נקלעה למשבר ומונה לה מפרק לבקשת קרן המנוף בראשית ובית ההשקעות פסגות, שלהם הייתה חייבת 160 מיליון שקל. מניות אורתם סהר אמורות עבור לידי פסגות בגין חוב של כ-55 מיליון שקל.

אורי דורי נפרד בשנה שעברה ממניות קבוצת הבנייה שייסד - א. דורי - לאחר שבאפריל 2011 השלימו הוא ושותפו דוד כץ את מכירת חלקם בקבוצה לידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, תמורת 82 מיליון שקל (במסגרת הסכם במב"י).

כעת דורי עומד בראש קבוצת משקיעים שמעוניינת לרכוש נתח משמעותי מאורתם, שהיא חברה קבלנית העוסקת בבניית מבני ציבור, מבני מגורים ועבודות תשתית. אורי דורי מחזיק גם ב-7.7% ממניות פילת גרופ, העוסקת במיון והשמה של כוח אדם.

אורתם סהר סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 283.5 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם לחברה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל.