"בנק ישראל צפוי להוריד הריבית בסוף החודש ב-0.25%"

לידר שוקי הון: "ציפייה ליציאה של יוון מגוש היורו לאחר הבחירות במדינה זו ביום ראשון, עשויה להביא לירידת ריבית חדה יותר של 0.5% עוד לפני המועד המתוכנן בסוף החודש"

"מדד מאי הפתיע כלפי מטה בעיקר עקב ירידה חדה במדד מחירי המזון בשיעור של 0.4%", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, אשר נותר בהפתעה ללא שינוי לעומת צפי לעלייה של 0.3%.

"נראה כי התחרות בין הרשתות הקמעונאיות נותנת אותותיה במחירי המזון אשר עלו רק ב- 0.4% מתחילת השנה - קרי בקצב נמוך מהותית מקצב עליית המדד הכללי ומקצב עליית המחירים של רכיב זה בתקופה המקבילה אשתקד. בנק ישראל יכול וצריך להתפנות לעידוד הצמיחה במשק ונדרש להותיר "עין אלכסונית" בלבד למעקב אחר התפתחות האינפלציה במשק. ריבית בנק ישראל צפויה לרדת בחודשים הקרובים בכפוף להתפתחויות הגלובליות בדגש על יציבות גוש האירו".

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "המדד האחרון משקף את ההאטה בפעילות הכלכלית ואת התרחבות המגמה של הפנמת המחאה החברתית. אנו מתחילים לראות את ההשפעה של הקיץ בשנה שעברה, כאשר לכך מצטרפת העובדה שמשקי הבית נתונים במגננה ומצמצמים את הביקוש הצרכני. המדד הנוכחי תומך בהערכה כי בצל ההאטה הכלכלית והצורך לעודד את הפעילות בשוק המקומי, עשוי בנק ישראל להחליט להפחית את הריבית כבר בטווח הקרוב".

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון: "לאור המדד הנמוך וסימני התמתנות, גם בפעילות הכלכלית וגם באינפלציה, בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית בסוף החודש ב-0.25%. ציפייה ליציאה של יוון מגוש היורו לאחר הבחירות במדינה זו ביום ראשון, עשויה להביא לירידת ריבית חדה יותר של 0.5% עוד לפני המועד המתוכנן בסוף החודש".

יהודה טלמון, נשיא להב: "על הממשלה לנקוט צעדים לקראת תקציב 2013, על מנת לשמור על כוח הקניה של מעמד הביניים, שרובם עצמאים ובעלי עסקים קטנים. העלאת שיעור המע"מ צפויה להשפיע על כ-60% ממרכיבי המדד ואלו צפויים לעלות ביותר מ-1%, הסיבה לכך היא כי הפירמות צפויות לנצל הזדמנות זו כדי לעדכן המחירים באופן משמעותי כלפי מעלה".