מניית היום: מזנקת 7% עקב הסכם לרכישה בפרמיה של 140%

זאב ברונפלד ומני מור התקשרו בהסכם עם קרן מדיקה 2 במסגרתו הוענקה לקרן אופציה לרכישת כ-11.25 מיליון מניות שבבעלותם לפי מחיר של 57 אג' למניה

מניית חברת ביומדיקס רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת, לאחר שהחברה דיווחה כי המו"מ של שני בעלי עניין בחברה עם קרן מדיקה, עליו דיווחה לראשונה לפני כ-5 שבועות, מתקדם.

לפי הדיווח אז, שני בעלי עניין מרכזיים בביומדיקס, זאב ברונפלד, המחזיק בכ-11.4 מיליון מניות של החברה, ומני מור, המחזיק בכ-5.9 מיליון מניות (ביחד מחזיקים בכ-12.9% מהמניות), התקשרו בהסכם עם קרן מדיקה 2 במסגרתו הוענקה לקרן אופציה לרכישת כ-11.25 מיליון מניות שבבעלותם לפי מחיר של 57 אג' למניה.

כעת מחיר המניה עומד על 23.5 אג' כך שמדובר בפרמיה של כ-140% על מחיר ביומדיקס בשוק. שווי השוק של ביומדיקס, אגב, עומד על כ-30 מיליון שקל בלבד לאחר שהמניה צנחה בכ-60% בשנה האחרונה.

ביומדיקס היא חברת החזקות בתחום הפארמה. היא בעלת עניין, בין היתר, בחברות קולפלנט (14.9%), נסווקס (32.2%), אליום מדיקל (24%) וצ'ק קאפ הלא בורסאית (6.62%).

מתן אופציה למדיקה בביומדיקס הוא מהלך שמעיד על נכונותם של מור וברונפלד להעביר לגורם אחר את שרביט ההובלה בחברה, שהיא כיום הנכס העיקרי שלהם בבורסה.

ביומדיקס הוקמה בחממת מיט"ב בקריית שמונה. מאז היא הפכה לחברת החזקות בעלת פרוטפוליו בורסאי ברובו, אך התקשתה לייצר ערך למשקיעים.

בשנים האחרונות מנסה מדיקה לגייס קרן נוספת. החברה כבר הקימה ארבע קרנות הון סיכון שהשקיעו בחברות מובילות בשוק הביומד בישראל, כמו סופרדיימנשן (שנמכרה לאחרונה ב-350 מיליון דולר), ונטור (שנמכרה ב-325 מיליון דולר), PVT (שנמכרה ב-100 מיליון דולר), רימון מדיקל (שנמכרה בכ-80 מיליון דולר), אורקס (שנמכרה ב-63 מיליון דולר), ואייסקיור ואקס.טי.אל.

מדיקה אף ניסתה לגייס הון במסגרת קרן הביומד הממשלתית, אך לא עמדה בתנאי הקרן הממשלתית. ביומדיקס מהווה פלטפורמה חלופית ובורסאית לפעילותה של קרן ההון סיכון, וההחזקות שלה הולמות מאוד את תחומי העניין של מדיקה.