גרמניה רומזת: נקל על יוון - נאפשר "פריסה" של תוכנית הצנע

שר החוץ של גרמניה: אפשר לעשות משהו בנוגע למסגרת הזמן שבה יוון צריכה למלא את התחייבויותיה, אך לא נאפשר פתיחה מחדש של תוכנית החילוץ למו"מ

ממשלת גרמניה, בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל, מאותת הערב (א') כי היא מוכנה להקל על יוון ולאפשר "פריסה" של תוכנית הצנע, כל עוד הממשלה הבאה תעמוד בהתחייבויות שהמדינה קיבלה על עצמה במסגרת תוכנית הסיוע.

גואידו וסטרוול, שר החוץ של גרמניה, אמר הערב כי נציגי המו"מ עם יוון עשויים לתת ליוון עוד זמן על מנת לייצב את המערכת הפיננסית שלה אחרי הבחירות. דבריו מגיעים לאחר שהמדגמים ביוון מראים כי המפלגות התומכות בהישארות בגוש האירו ניצחו בבחירות ויוכלו להקים קואליציה. (לסיפור המלא)

"אני חושב שנוכל לעשות משהו בנוגע למסגרת הזמן, כי הקיפאון של השבועות האחרונים גרם נזק", אמר וסטרוול בראיון לרדיו ZDF בברלין. "אבל דבר אחר חייב להיות ברור: את ההסכמים חייבים לקיים. לא ניתן לבטלם או לשנותם".

דבריו של וסטרוול מראים כי גרמניה מתרככת, על אף שהוא אמר שפתיחת התנאים לתוכנית הסיוע למו"מ מחדש אינה באה בחשבון, כיוון שבמקרה זה מנהיגי אירופה יאבדו מאמינותם בעיני מדינות אחרות בפריפריה באירופה שקיבלו סיוע.