כאהר מדיקל של הדסית ביו מגייסת 10.4 מיליון שקל

כאהר מדיקל מפתחת תרופות לסרטן ומחלות אוטואימוניות ■ את הסבב מובילה חברה בבעלות תומס אלדרד, הבעלים של חברת התרופות השוודית רציפארם

חברת הדסית ביו הודיעה היום כי חברת פורטפוליו שלה, כאהר מדיקל, המפתחת תרופות לסרטן ומחלות אוטואימוניות, מגייסת 10.4 מיליון שקל לפי שווי של 53 מיליון שקל אחרי הכסף. סבב ההשקעה הקודם בחברה בוצע לפי שווי של 5.5 מיליון דולר (20.9 מיליון שקל) לפני כשנה.

את הסבב מובילה חברה בבעלות תומס אלדרד, הבעלים של חברת התרופות השוודית רציפארם (recipharm) - אחת מקבלניות ייצור התרופות הגדולות באירופה. אלדרד ישקיע 8 מיליון שקל בגיוס הנוכחי, ואת יתרת הסכום ישקיעו בעלי המניות הקיימים - הדסית ביו תשקיע 400 אלף שקל, וקרן ההשקעות של חברת התרופות הענקית סאנופי תשקיע 2 מיליון שקל.

הדסית תדולל

הדסית ביו, המחזיקה כיום ב-70% ממניות כאהר, תדולל בעקבות הגיוס ל-55%. אלדרד יחזיק ב-15% וסאנופי תשמר את החזקתה - 20% מהמניות. הדסית ביו נסחרת כעת לפי שווי שוק של 43 מיליון שקל.

הדסית ביו הוקמה על ידי הדסית, חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה, כדי לתמוך כלכלית במסחור טכנולוגיות שפותחו בבית החולים. כאהר היא אחת החברות המתקדמות של הדסית, לצד אנלייבקס, פרוטאב, וטרומבוטק שמתמזגת כעת עם די פארם וסל קיור.

כאהר, שנוסדה על ידי פרופ' מיכל דרניצקי-אלהלל ומנוהלת על ידי ד"ר נעם שני, פיתחה תרופה המבוססת על איחוי של שני חלבונים באופן המאפשר טיפול בשני אתרים פעילים בו זמנית. לחברה שתי תרופות בשלבים פרה-קליניים לסרטן ולמחלות אוטואימוניות.

הדסית נסחרת בבורסה בתל אביב מ-2006, ובשנה שעברה רשמה את מניותיה גם כאגרות מעקב ADR בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב. מאז הרישום בארה"ב איבדה מניית הדסית מחצית משוויה, למרות שלא דיווחה חדשות רעות לגבי חברות הפרויקט שלה.

לדברי אופיר שחף, מנכ"ל הדסית: "הגיוס של כאהר הוא המשך ישיר לתנופת הפעילות שבה נמצאת הדסית ביו בשנתיים האחרונות. בזמן זה הבאנו לחמש מן החברות שלנו משקיעים בעלי זיקה ישירה לתחומי הפעילות של החברות ומביאות איתן ערך אסטרטגי רב".

לדברי שני, "השקעת ההמשך של סאנופי היא ללא ספק הבעת אמון בחברה ובטכנולוגיה".