טאואר תפתח חיישן דיגיטלי; הערכות: יניב מיליוני ד' בשנה

יצרנית השבבים הודיע היום במשותף עם חברת Tanner EDA על פיתוח יישן דיגיטלי חדש בעל יכולות רזולוציה גבוהות המיועד להדמיות רפואיות

יצרנית השבבים טאואר הודיע היום במשותף עם חברת Tanner EDA על פיתוח חיישן דיגיטלי חדש בעל יכולות רזולוציה גבוהות, המיועד ליישומי הדמיות רפואיות. בשוק מעריכים כי פיתוח החיישן יעניק לטאואר תוספת הכנסה של מיליוני דולרים לשנה, בעוד מספר שנים.

החיישן המדובר מבוסס על פיתוח של STFC, התכנון האנלוגי המורכב של חברת Tanner EDA ועל בסיס טכנולוגיית ה-CIS (רש"ת: CMOS Image Sensor) של טאואר. גודלו של השבב הוא 120 X 145 מ"מ והוא מיוצר על גבי פרוסת סיליקון בגודל 200 מ"מ. השבב מיוצר בטאואר עצמה.

החיישן החדש מיועד ליישומי הדמיות X-Ray ובעיקר לצילומי ממוגרפיה וסריקות ממוחשבות (CT). טכניקת האבחון החדשנית של המוצר מאפשרת קבלת הדמיה תלת ממדית של האיברים והאובייקטים הנסרקים. מערך הפיקסלים המיוחד מאפשר קבלת חיישן גדול בהרבה, דבר הנדרש לדוגמא ליישומי ממוגרפיה. מערכות גילוי רנטגן מבוססות טכנולוגיות מצב מוצק הינן הדור הבא של טכניקות הדמיה ומעוררות כיום עניין רב בהחלפת שיטות ההדמיה המסורתיות. מערכת המבוססת על סנסורים מ-CMOS מביאה עמה יתרונות רבים בביצועים דוגמת רזולוציה גבוהה, תחום דינמי גבוה ורעש נמוך. בנוסף, החיישן מאפשר חסכון בעלויות.

"השותפות הצמודה בין STFC,EDA Tanner וטאואר-ג'אז מביאה פתרונות חדשניים ומתקדמים העונים על הדרישות הגבוהות בשוק", אמר ד"ר רנאטו טרוצטה, מנהל קבוצת תכנון חיישני CMOS ב-STFC. "כלי התכנון של Tanner EDA התאימו באופן מושלם לתכנון החיישן המורכב מאוד מבחינה אנלוגית. אלו, בשילוב עם היכולות הגבוהות של טכנולוגיית הייצור CIS הייחודית והמתקדמת של טאואר, סייעו להשגת תכנון שבב ללא תנאים מקדימים וללא צורך בעיצוב אב טיפוס ראשוני".