רוית ברניב עוזבת את שיכון ובינוי עם 40 מיליון ש' בשכר

אחרי חמש שנים בחברת הנדל"ן של שרי אריסון, ברניב הודיעה היום על רצונה לסיים את תפקידה ■ בתפקידה הקודם כמנכ"לית נטוויז'ן ברניב צברה שכר במחצית העלות בפרק זמן דומה

לאחר קדנציה בת חמש שנים כיו"ר שיכון ובינוי, הודיעה היום רוית ברניב על רצונה לסיים את תפקידה. כך דיווחה היום חברת הנדל"ן שבשליטת (47.2%) שרי אריסון. ברניב, 48, תעזוב את החברה בסוף החודש, ולפי הערכות היא אינה צפויה להשתלב בתפקיד אחר בקבוצת אריסון, על אף קרבתה לבעלת השליטה.

אופציות מחוץ לכסף

במהלך שנות עבודתה בחברה עמדה עלות שכרה המצטבר של ברניב על כ-35 מיליון שקל. ביחד עם עלות השכר שלו היא זכאית בגין מחצית 2012, סביר להניח כי היא תצא מהחברה עם יותר מ-40 מיליון שקל. לפי הסכם העסקתה, שנחתם מראש לתקופה בת חמש שנים, היא זכאית לשכר חודשי בגובה 95 אלף שקל (1.1 מיליון שקל בשנה), בונוס של 1% מהרווח הנקי בנטרול רווחים או הפסדים חד-פעמיים ומענק בגובה 1% מהרווח התפעולי. כמו כן נקבע בהסכם כי סך כל התשלומים שישולמו לה בשנה אחת לא יעלה על 15 מיליון שקל. נוסף לכך הוקצו לברניב אופציות לכ-1.1% ממניות החברה, אולם הן מחוץ לכסף כיום.

בתפקידה הקודם שימשה ברניב כמנכ"לית חברת התקשורת נטוויז'ן, שבה הרוויחה במשך שש שנים שכר בעלות של יותר מ-20 מיליון שקל. זאת ועוד, אשתקד נקבע כי נטוויז'ן תפצה את ברניב ואת אבי צבי, ששימש כמשנה למנכ"ל החברה, בסכום של 8 מיליון שקל, לאחר שהשניים תבעו את החברה על כך שלא קיבלו את התגמול הכספי שהגיע להם ממיזוג נטוויז'ן עם ברק וגלובקול. מיליון שקל נוספים ישולמו לשניים עבור הוצאותיהם המשפטיות.

קבוצת שיכון ובינוי פועלת בישראל ובחו"ל בענפי הנדל"ן, התשתיות והסביבה על תחומיהם השונים.

ברניב מונתה לתפקיד היו"ר ביולי 2007, ומיד החלה בשורה של מהלכים לשיפור מצב החברה. היא החליפה חלק משדרת הניהול, והביאה את עופר קוטלר מדניה סיבוס שישמש כמנכ"ל במקום אורי שני, מכרה פעילויות מפסידות, נכנסה לפעילויות חדשות ועוד.

במהלך שנות כהונתה חילקה החברה כמיליארד שקל דיבידנד לבעלי מניותיה. נוסף לכך, לאחר כמה ניסיונות כושלים, הובילה ברניב בהצלחה הקצאת מניות של החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן למשקיעים מוסדיים (לפי שווי של כ-2.25 מיליארד שקל אחרי הכסף), כשלב ראשון בדרך להנפקת מניות שבכוונת החברה לבצע עד סוף השנה.