קיצוצים, גרסת ההיי-טק: רק 200 ליטר דלק בחודש לעובדי נס

נס תממן לעובדים רק 2,000 ק"מ בחודש דלק ■ נסיעה ממוצעת בישראל מסתכמת ב-1,400 קילומטר לחודש, ו-10 קילומטר לליטר ■ נס: "החברה החליטה ליישם מדיניות בשם 'נוהגים באחריות - מבטיחים את העתיד'"

מייל שהגיע היום למערכת "גלובס" עשוי לספק הצצה לתרבות העבודה בקרב חלק מאנשי ההיי-טק בישראל. "נס מכריזה מלחמה על העובדים", כך נפתחה ההודעה, אולם ההמשך התקשה לענות על הציפיות. מסתבר כי הנהלת נס החליטה להפחית את צריכת הדלק של העובדים. מנכ"ל החברה הוציא הוראה לצמצם את הצריכה ל-200 ליטר בחודש.

רק בכדי לשמור על הפרופורציות, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נסיעה ממוצעת במדינת ישראל מסתכמת ב-1,400 קילומטר לחודש, וצריכת דלק ממוצעת של 10 קילומטר לליטר. המשמעות היא שעובדי נס, במקרה זה, זכאים לנסיעה של 2,000 קילומטר בחודש על חשבון העבודה, הרבה מעבר לאזרח הממוצע. יתכן והיקף הקילומטראז' של עובדי נס גבוה בהרבה מהממוצע בכבישי הארץ, אך קשה לראות בקיצוץ "מלחמה על העובדים".

מנס נמסר בתגובה כי "החברה החליטה ליישם מדיניות בשם 'נוהגים באחריות - מבטיחים את העתיד'. במסגרת זו החליטה החברה להבטיח לעובדיה רשת ביטחון כלכלי ותנאים סוציאליים אופטימליים, תוך הגדלה משמעותית של ההפרשות הסוציאליות של עובדי החברה בישראל. בנוסף החליטה נס טכנולוגיות לנהל את מדיניות צריכת הדלק בחברה תוך קביעת מכסות דלק לכלל המנהלים והעובדים ובמקביל לעודד שימוש בכלי רכב חסכוניים וכלי רכב היברידיים".