כלל פיננסים: הניצחון של טבע יפחית הלחצים על המניה

בכלל פיננסים מעריכים שלמרות הניצחון, מחיר היעד של המנייה ישאר ללא שינוי ■ בבית המשקיעים מעריכים שהתרופה תגיע השנה לשיא מבחינת היקף המכירות שלה

חברת כלל פיננסים פרסמה במוצאי שבת התייחסות ראשונה לפסיקת בית המשפט בארצות הברית לפיה המתחרות של טבע לא יכולו לשווק גירסה גנרית לתרופת הדגל שלה - הקופקסון - עד שנת 2014 לפחות. אנליסט כלל פיננסים יונתן קרייזמן מותיר את מחיר היעד של מניית טבע על כנו - 46 דולר למנייה - אולם טוען שפסיקת בית המשפט תוריד מהלחץ על המנייה.

קרייזמן מעריך שבימים הקרובים המניה תגיב באופן חיובי לפסיקה מכיוון שמספר משקיעים "יבחנו מחדש את יחסם לחברה", לשון ההודעה שפרסמה כלל פיננסים. הסיבה, על פי בית ההשקעות, הינה התלות הגדולה של טבע במכירות של הקופקסון שמגיעים עד לכדי 18% מההכנסות המניבות של החברה ו-45% מהרווחים.

בבית ההשקעות מעריכים שתרופת הקופקסון, שנועדה לטפל בטרשת נפוצה, תגיע השנה לשיא מבחינת המכירות של התרופה עם היקף מכירות מוערך של כ-3.75 מיליארד דולר בשנה, בעוד שבשנת 2013 צפי המכירות עומד על 3.6 מיליארד דולר. בשנת 2014, השנה בה אמורה לאבד טבע את הבלעדיות על התרופה לכל המוקדם, המכירות של התרופה יעמדו על 3.37 מיליארד דולר.

בכלל פיננסים מזכירים שטבע נמצאת כרגע בתהליך של שינוי מודל עסקי ומעבר ממודל שמבוסס על יצירת תרופות גנריות למודל שמבוסס על יצירת תרופות מקוריות, וזאת עזרת ספלון, חברת הבת של טבע.