ממשלת יוון עובדת על תוכנית שתבטל את רוב תוכניות הצנע

התוכנית תבקש להפחית את המסים על האזרחים, להקפיא את פיטורי העובדים ולתת עזרה כספית למובטלים ■ מנהיגי אירופה, שיתכנסו בסוף השבוע, צפויים להתנגד לתוכנית היוונית

לאחר שהיוונים לא הצליחו להגשים את רצונם לנקום בגרמניה במשחק הכדורגל אתמול במסגרת רבע גמר היורו, חוזרת הממשלה היוונית לעבוד על תוכנית להפחתת הלחצים על האזרחים שנובעים מתוכניות הצנע, שתציג בפני מנהיגי אירופה במהלך הפסגה שתתקיים בסוף השבוע הבא.

במסגרת התוכנית, שצפויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד ההנהגה האירופית, יוון תבקש להפחית מסים, להעניק סיוע כספי לקשישים ומובטלים, להקפיא פיטורי עובדים במגזר הציבורי ודחיית תאריך היעד להפחתת הגירעון של המדינה. התוכנית החדשה הוכנה על ידי הממשלה החדשה שהוקמה בימים האחרונים ביוון.

בסוכנות "רויטרס", שקיבלו גישה למסמכים של התוכנית, טוענים שאם התוכנית המוצעת תיושם במלואה, היא בעצם תבטל את רוב תוכניות הצנע שהמדינה הסכימה ליישם בתמורה לקבלת חבילת הסיוע השנייה של המדינה. באירופה הציגו נכונות לפני מספר ימים להתגמשות מסויימת בעניין תוכניות הצנע, אולם נראה כי הם לא יסכימו בכלל לתוכנית במתכונתה הנוכחית.

מנהיגי אירופה צפויים להיפגש בימים חמישי ושישי בשבוע הקרוב לפסגה דרמטית שבמהלכה צפויים הכלכלות הגדולות בגוש האירו להציג תוכנית להאצת הצמיחה באירופה בהיקף של 130 מיליארד אירו. ביום שני יתכנסו נציגים של ה"טרויקה" - הבנק המרכזי האירופי, האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - על מנת לדון בהתקדמות יוון ביישום תוכניות הצנע.