לידר: חדשות מצוינות לטבע - מעלים המלצה ל"קנייה"

האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון: השוק נתן הסתברות של 70%-75% זכייתה של טבע במשפט, ולכן במובן הזה החלטת בית המשפט גלומה, באופן חלקי לפחות, במחיר המניה

חברת טבע הודיעה אתמול (שבת) בבוקר על זכייה במשפט על הקופקסון הגנרי. המשפט התנהל מול שתי קבוצות, סנדוז/מומנטה ומיילן/נטקו שטענו כי פיתחו גרסאות גנריות לקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת הנפוצה, אשר אינן מפרות את הפטנטים על הקופקסון.

האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון מציינת כי מדובר בגלגל הצלה מאוד חשוב לחברה, שמתמודדת כיום עם בעיות רבות בפעילויות הליבה שלה, השוק הגנרי בארה"ב ובאירופה. "נציין כי השוק נתן הסתברות של 70%-75% זכייתה של טבע במשפט, ולכן במובן הזה החלטת בית המשפט גלומה, באופן חלקי לפחות, במחיר המניה".

בשורה התחתונה, אומרת פודבל, מדובר בחדשות מצוינות עבור החברה, בעלות השלכות חיוביות, הן בהיבט הכספי - הארכה של הבלעדיות שלא הייתה ודאית, ובונוס של עד 15 חודשי בלעדיות נוספים לתרופה המייצרת רווח של כ-2.5 מיליארד דולר בשנה כלומר תרומה של כ- 7.5-8 מיליארד דולר, לחברה הנסחרת בשווי שוק של 33 מיליארד דולר - והן בהיבט האסטרטגי, מה שעשוי לשפר בצורה משמעותית את סנטימנט השוק כלפי החברה.

"יש לזכור כי הזכייה במשפט לא פותרת את כל הבעיות של טבע, לרבות הבעיות הקשות עימם מתמודדת בשוק הגנרי בארה"ב ובאירופה שככל הנראה ימשיכו ללחוץ על התוצאות בשנים הקרובות. זכייתה של טבע במשפט עשויה לפצות על הלחצים הצפויים על הרווחים מהתחום הגנרי בשנים הקרובות ולהשקיט מעט את חששות המשקיעים מפני חוסר הודאות בנוגע למנועי צמיחה של החברה בעתיד".

פודבל מעלה את ההמלצה שלה מ"תשואת יתר" ל"קנייה", במחיר יעד של 49 דולר, הגבוה בכ-30% ביחס למחיר המניה בשוק.