אקוניס: ששלי יחימוביץ' תגנה את האלימות אמש בהפגנה

ביום שישי תקפה יחימוביץ' את המשטרה בעקבות פינוי האוהלים משדרות רוטשילד ■ איציק אלרוב: "המחאה תקיא מתוכה אנרכיסטים ומפגינים אלימים"

ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר צוות התגובות של הליכוד, קורא ליו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' לגנות את האלימות וחסימות הכבישים בהפגנה אמש בתל-אביב.

"מצופה ממי שמגדירה עצמה שומרת חוק להשתמש בתפקידה הממלכתי כיו"ר אופוזיציה ולדאוג שההפגנות לא יגלשו לאלימות. זכות המחאה היא אבן-יסוד בדמוקרטיה, אבל אסור שהיא תידרדר לאנרכיה", מסר אקוניס.

ביום שישי תקפה יחימוביץ' את המשטרה בעקבות פינוי האוהלים משדרות רוטשילד ומעצר דפני ליף ותומר שרון, וכינתה זאת "פגיעה קשה בדמוקרטיה, ונסיון נחוש לא לאפשר מחאה לגיטימית". יחימוביץ' ציינה כי "דיברתי עם הרבה חבר'ה שהיו בהפגנה ומצטיירת תמונה קשה של אלימות חריגה של המשטרה כלפי המפגינים, צעירים ומבוגרים כאחד. למרות שהשר לביטחון פנים אהרונוביץ' אמר לי מפורשות שאין הנחיה מלמעלה להחמיר את היחס למפגיני המחאה, עושה רושם שהממשלה וזרועות הביצוע שלה החליטו לא לאפשר קיומה של מחאה דמוקרטית בקיץ כדי שאף אחד יפריע להם להעביר תקציב אכזרי ומחולל פערים כמו שלא היה מזה שנים רבות"

ח"כ דב חנין תקף גם הוא את המשטרה ומסר כי "האירוע כולו מאשר לחלוטין את הטענות כי מישהו קיבל החלטה לשבור בכוח ובצורה בלתי חוקית כל התארגנות של מחאה חברתית בת"א. הדברים חמורים ומחייבים בדיקה וחקירה מעמיקות ואף נקיטה באמצעים ככל שיידרש. גם אם ראש העירייה רון חולדאי הוא זה שהחליט על מדיניות אפס הסובלנות כלפי מחאות חברתיות, אסור למשטרת ישראל להיות קבלן ביצוע למדיניות בלתי חוקית זו".

איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', אמר כי "מיליוני אזרחים נחושים להיאבק למען עתידם במדינה; מתוכם יש אנשים נואשים העלולים לעשות מעשים נואשים. אלו נורות אדומות מהבהבות לממשלת ישראל. ישנם כאלו המנצלים את המחאה לצרכים פוליטיים וישנם כאלו הנותנים דרור לעצמם להשתמש באלימות ולהפר את החוק. הם פוגעים באינטרס של כל אזרחי ישראל במאבק להפחתת יוקר המחיה הבלתי נסבל. הדיון בשאלה מי החל באלימות - המשטרה או המפגינים - הינו אינפנטילי ואינו רלוונטי. המחאה תקיא מתוכה אנרכיסטים ומפגינים אלימים".