הממשלה אישרה הצעת שטייניץ: תקציב דו-שנתי קבוע

הממשלה אישרה ברוב גדול את הצעת שטייניץ להנהגת תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה ■ תקציב המדינה ל-2013 יהיה חד-שנתי כיוון שמדובר בשנת בחירות

זה סופי: ממשלת ישראל אישרה היום (א') ברוב גדול את הצעתו של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, להנהגת תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה.

הצעת האוצר קובעת כי יונהג בישראל תקציב דו-שנתי, אלא אם כן נקבעו בחירות שמועדן לפני תום שנת התקציב הראשונה. מצב אחר בו לא יונהג תקציב דו-שנתי הוא כאשר הממשלה, לפי הצעת שר האוצר ובאישור הכנסת, קבעה כי התקציב יהיה חד-שנתי בשל מצב כלכלי חריג.

בהמשך לשני תקציבי המדינה האחרונים, לשנים 2009-2010, ו-2011- 2012, הוחלט בממשלה להנהיג תקציב דו שנתי כדרך קבע. עם זאת, תקציב המדינה לשנת 2013 יהיה חד שנתי לנוכח העובדה שמדובר בשנת בחירות.

מהאוצר נמסר כי "התקציב הדו-שנתי מאפשר לממשלה לפעול בצורה טובה יותר, לתכנן וליישם את מדיניותה. כמו כן, היעדר הצורך בתכנון תקציב מדי שנה, מפנה זמן ומעניק את היכולת לטפל בצורה מעמיקה ויסודית בנושאים נוספים שעל סדר היום".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי "ישראל הופכת למדינה הראשונה בעולם שעוברת באופן קבוע לתקציב דו-שנתי, זאת להוציא חריגים כגון שנת בחירות. מדובר ברפורמה מהפכנית בתהליך התקצוב שזוכה לתמיכה נלהבת מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומזכ"ל ה- OECD אנחל גוריה".