סיטי על טבע: זהירות מ-BG-12; המניה תעלה רק ל-49 ד'

האנליסט ג'ון בוריס: "בכנס הרפואי של סיטי בקליבלנד, רופא בכיר ציין שישנם ביקושים גבוהים ל-BG-12 וחולים ממתינים לאישור התרופה"

הניצחון של טבע במשפט הקופקסון מעודד וחיובי, אולם תרופת ה-BG-12 לטיפול בטרשת נפוצה עשויה לכבוש את השוק בסערה ולפגוע במכירות הקופקסון כבר בשנה הבאה. כך מעריך האנליסט ג'ון בוריס מסיטי, בסקירה שהפיץ ללקוחותיו בעקבות זכיית טבע במשפט הקופקסון.

"בכנס הרפואי של סיטי בקליבלנד, רופא בכיר ציין שישנם ביקושים גבוהים ל-BG-12 וחולים ממתינים לאישור התרופה", כותב בוריס. הוא מעריך שה-BG-12 של ביוג'ן תפגע בתרופות הקיימות לטיפול בטרשת נפוצה, כולל הקופקסון. "אנו חוזים מכירות של 2.9 מיליארד דולר לקופקסון השנה, וירידה ל-1.26 מיליארד דולר ב-2015, בין היתר בשל כניסת גרסאות גנריות".

בוריס מצמיד למניית טבע מחיר יעד של 49 דולר למניה. המניה סגרה במחיר של 38 דולר ביום ו' בוול סטריט, אולם זינקה במסחר המאוחר מעל ל-40 דולר בעקבות שמועות על ניצחון טבע במשפט הקופקסון (הודעה רשמית פורסמה כשעתיים לאחר סגירת המסחר המאוחר).

המודל של בוריס לוקח בחשבון פגיעה עתידית במכירות הקופסון וכן את ניצחון טבע במשפט, אותו חזה בוריס מראש. הקופקסון של טבע ניתנת בזריקות פעמיים ביום ואילו מינונים גבוהים יותר יאפשרו מתן 3 זריקות בשבוע. ה-BG-12 של ביוג'ן ניתנת בבליעה.

עם זאת, בוריס גם מעריך שהקופקסון עוד לא אמר את המילה האחרונה, וכי טבע תגיש ל-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) בקשה לשווק את התרופה במינונים גבוהים יותר לאחר השלמת הניסויים הקליניים. לאחרונה פרסמה טבע תוצאות ביניים חיוביות בניסוי גדול שנערך על הקופקסון במינון גבוה. בוריס מעריך שנתונים נוספים יפורסמו בקרוב, אולי אפילו בכנס שייעריך ב-10-13 באוקטובר.