הוט וגולן: המפעילים מעכבים לנו שירות שיחות לחו"ל

בעקבות תלונות של הוט מובייל וגולן טלקום על עיכובים שנוקטים המפעילים בנושא פתיחת הקידומות שלהן לחו"ל, משרד התקשורת זימן דיון בנושא בשבוע הבא

בעקבות תלונות של הוט מובייל וגולן טלקום על עיכובים שנוקטים המפעילים בנושא פתיחת הקידומות שלהן לחו"ל, מזמן משרד התקשורת דיון בשבוע הבא, כדי להתריע על כך שהוא רואה זאת בחומרה.

הוט מובייל וגולן טלקום קיבלו רישיון לשיחות בינלאומיות, ואולם בשל העובדה שהן לא קיבלו היתר הפעלה, הן נאלצות להעביר את התנועה דרך מפעילים בינלאומיים אחרים, עד שיקבלו היתר הפעלה.

ואולם, בינתיים טוענות שתי החברות כי המפעילים מקשים עליהן ולא מוכנים לפתוח את הקידומות הבינלאומיות שלהן (017 להוט מובייל ו-016 לגולן טלקום).

גולן טלקום החלה להפעיל שירות שיחות לחו"ל מיד עם תחילת פעילותה, למרות שלא היה ברשותה רישיון מתאים. בעקבות זאת החל המשרד לערוך ביקורות בחברה, והתוצאה הייתה שגולן טלקום נאלצה להסיט את התנועה הבינלאומית שלה דרך מפעיל בינלאומי קיים (014 בזק בינלאומי).

במקביל, גולן נדרשה לקבל היתר הפעלה (בנוסף לרישיון), על מנת לוודא כי החברה מחוברת לכל המפעילים כנדרש, וכדי שכל מי שרוצה להוציא שיחות לחו"ל יוכל לעשות זאת דרכה, ולא כמו שזה היום - שרק מי שהוא לקוח שלה יכול להוציא שיחות לחו"ל, במסגרת החבילה שהיא מוכרת.

גם הוט מובייל נדרשה להיתר הפעלה דומה, בטרם תתחיל לספק את השירות של שיחות בינלאומיות, אך בינתיים היא וגם גולן טלקום הודיעו למשרד התקשורת כי הן נתקלות בקשיים מצד המפעילים שמעכבים להן פתיחת הקידומות. במילים פשוטות, הן לא יכולות להפעיל את שירות השיחות הבינלאומי מבלי שהן פתוחות לכל המפעילים, וזאת משום שללא פתיחת הקידומות, לקוחות שלהן לא יכולים להתקשר מחו"ל ולחו"ל למספרים של המפעילים האחרים, ולהיפך.

ל"גלובס" נודע עוד כי הוט מובייל ביקשה ממשרד התקשורת היתר הפעלה זמני בעקבות העיכובים מצד המפעילים, אך המשרד נכון לעכשיו נוטה שלא לאשר זאת, אך נענה לדרישה לדרוש מהמפעילים חיבור ופתיחת הקידומות הבינלאומיות במהירות, ולכן זימן דיון לשבוע הבא לכל המפעילים.