וול סטריט ננעלה בעליות שערים; פייסבוק עלתה 3.3%

הנפקת אג"ח פושרת לאיטליה וספרד - ביקושים נמוכים וריביות שיא ■ מודי'ס הורידה דירוג האשראי של 28 בנקים בספרד ■ אגאן ג'ונס חתכה דירוג האשראי של גרמניה ■ מאקרו: עלייה מפתיעה במדד קייס-שילר, ירידה באמון הצרכנים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע נתוני מאקרו מעורבים והנפקות האג"ח הפושרות של ספרד ואיטליה שהתבטאו בביקושים נמוכים ובריביות שיא. מעבר לכך, קיימת דריכות רבה בשווקים לקראת פסגת מנהיגי גוש האירו בסוף השבוע, כאשר כולם שואלים את עצמם האם מנהיגי גוש האירו יסכימו לבסוף על דרך חדשה שתחלץ את היבשת ממשבר החוב.

"הרמות הנמוכות של המדדים בתחילת יוני יהיו השפל לתקופה הקרובה", העריך היום פול שאץ מהריטג' קפיטל. "למניות כבר הייתה הירידה שראינו ב-2011 ו-2012".

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בירידות לאחר שפורסמו תוצאות מכרז האג"ח של ספרד ואיטליה. כאמור, ספרד הנפיקה אג"ח ב-3.08 מיליארד אירו לאחר שקיוותה לגייס עד 3 מיליארד אירו. מדובר באג"ח ל-3 ו-6 חודשים, כאשר הריבית על האג"ח ל-3 חודשים נסגרה ברמה של 2.362% לעומת 0.846% בהנפקה דומה שנערכה בחודש שעבר; הריבית על אג"ח ל-6 חודשים נסגרה על 3.23% לעומת 1.737% בחודש שעבר. גם איטליה הנפיקה אג"ח לשנתיים ב-3.9 מיליארד אירו ושילמה ריבית של 4.712%, עם ביקושי יתר של פי 1.65.

קפריסין הודיעה אמש כי היא הגישה באופן רשמי בקשה לסיוע פיננסי ממוסדות האיחוד האירופי, ובכך למעשה הפכה למדינה החמישית בגוש האירו המבקשת סיוע חיצוני (לאחר ספרד,יוון, פורטוגל ואירלנד). ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף מוקדם יותר החודש כי ממשלת קפריסין תזדקק לסיעו חיצוני של כ-3-4 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

אינטגרציה או הנפקת אג"ח משותפות?

בעוד עננת משבר החוב מאיימת לפרק את גוש האירו, מנהיגיו מפולגים ומחולקים לשתי מחנות. בצד האחד עומדת קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, התומכת בהעמקת האינטגרציה ומהצד השני עומדים מנהיגי איטליה, ספרד וצרפת התומכים בהנפקת אג"ח משותפות ובהמשך הדפסת כספים - רעיון שאליו מתנגדת מרקל. שני המחנות ינסו להגיע לפשרה בפסגה גורלית שתערך בסוף השבוע ולמצוע פתרון שיחלץ את היבשת מהמשבר המאיים עליה.

סוכנות הדירוג מודי'ס הוסיפה שמן למדורת משבר החוב כאשר הודיעה כי היא מורידה את דירוג האשראי של 28 בנקים בספרד, ביניהם באנקו סאנטאנדר ובנקו בילבאו - הבנקים הגדולים בספרד. סוכנות הדירוג הודיעה כי היא מורידה את דירוג האשראי של לפחות 12 בנקים ספרדים לרמת "זבל". 6 בנקים גדולים ספגו הורדת דירוג של 4 רמות ועוד 10 בנקים ספגו הורדה של 3 דרגות.

ובהמשך להורדות הדירוג בגוש האירו למדינות החלשות ולבנקים ביבשת, כעת מגיע גם תורה של גרמניה: סוכנות הדירוג אגאן ג'ונס הורידה הערב את דירוג האשראי של גרמניה ל-"+A" מ-"-AA".

מאקרו: קייס שילר עלה באופן מפתיע

בשעה 16:00 פורסם מדד מחירי הדיור של קייס-שילר לחודש אפריל, שעלה במפתיע בכ-1.3% בחודש זה - זאת, לעומת צפי בשוק כי המדד יירד בכ-2.4%. נציין כי המדד - בוחן את השינוי במחירי הדיור בכ-20 ערים מובילות בארה"ב - ירד בכ-2.6% בחודש מארס.

ב-17:00 התפרסם מדד אמון הצרכנים הרשמי לחודש יוני, אשר הצביע על אומדן מאכזב של 62 נקודות בלבד, לעומת צפי לקריאה של 63.9 נקודות ולאחר אומדן של 64.4 נקודות בחודש מאי (אשר עודכן כלפי מטה מ-64.9 נקודות). מדובר ברמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז ינואר 2012.

האם טבע תזנק בקרוב ל-49 דולר?

טבע המשיכה לרכז עניין גם היום, זאת לאחר שאמש היא זינקה בוול סטריט בכ-4.5%, לאחר שבסוף השבוע היא "הצליחה להוריד את הקוף מהגב", בעקבות הודעתו של בית המשפט האמריקני שפסק לטובת ענקית התרופות הגנריות והעניק לה ארכה בכל הנוגע לפטנטים של תרופת הדגל שלה - הקופקסון. בעקבות פסיקה זו אנליסטים העלו את מחיר היעד של המניה למחיר של 49 דולר ומעלה.

נטפליקס עמדה במוקד, לאחר שבנק ההשקעות Janney Capital העלה את המלצתו על המניה ל-"נייטרלי", לעומת המלצת "מכירה", זאת משום שהחברה מאמינה כי היחס סיכוי סיכון מאוזן יותר כעת.

גולדמן זאקס העלה את המלצתו על יצרנית שבבי הפלאש סנדיסק , ל"קניה" לעומת המלצה קודמת -"נייטרלי".

קומפיוג'ן ומרק סרונו הודיעו אמש על הקמת נביעה ג'נומיקס, חברת הזנק חדשה שתתמקד בגילוי ובפיתוח של סמנים דיאגנוסטיים חדשים שיאפשרו לחזות את הרעילות של תרופות בשלב מוקדם.

חברת מגל הודיעה אתמול כי קבלה שתי הזמנות בהיקף של כ-3.4 מיליון דולר לאספקה של מערכות להגנה היקפית עבור חברת נפט גדולה באמריקה הלטינית. האספקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של השנה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]