פימי רוכשת את המ-לט מדסק"ש ב-260 מ' ש'

מכירת 60% ממניות המ-לט נעשית בפרמיה של 23% מעל מחיר השוק ■ דסק"ש מחזיקה בכ-60% ממניות החברה, כך שהיא צפויה לקבל תמורתה כ-260 מיליון שקל

נוחי דנקנר ממשיך במסע המימושים: כפי שנחשף באתר "גלובס", קרן פימי רוכשת את חברת המ-לט מידי דסק"ש שמקבוצת אי.די.בי .

העסקה מבוצעת לפי שווי של 110 מיליון דולר (כ-430 מיליון שקל), המהווה פרמיה של כ-23% על מחיר השוק של החברה. דסק"ש מחזיקה בכ-60% ממניות החברה, כך שהיא צפויה לקבל תמורתה כ-260 מיליון שקל.

בתחילת החודש פורסם ב"גלובס" כי אי.די.בי שמו על המדף את המ-לט העוסקת בייצור אביזרי צנרת וברזים, וכי עניינה מספר גופים ובהם קרנות השקעה לרכוש את החברה. בסופו של דבר נראה כי קרן פימי, שבראשות ישי דוידי תרכוש את החברה.

המ-לט, אשר מרבית תוצרתה מיועדת לייצוא, עוסקת בייצור של מחברים, ושסתומים באיכות גבוה ובקטרים קטנים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות. החברה מחזיקה אתר ייצור עיקרי באזור התעשייה ציפורית בגליל ונחשבת כיצרנית בעלות רמות אוטומציה ותחכום גבוהות. בין לקוחותיה של החברה נמצאות חברות נפט, גז, תעשייה ושירותים מהגדולות בעולם כגון אקסון-מוביל, ג'נרל אלקטריק, אייר-ליקיד, אפלייד-מטיריאלס ועוד. את הרבעון הראשון של שנת 2012 סיימה החברה עם הכנסות של 82 מיליון שקל ורווח של כ-8 מיליון שקל.

מכירת המ-לט, היא חלק מהתוכנית של אי.די.בי לשפר את נזילותה כדי לעמוד בחובות האג"ח שלה. כחלק מהמהלכים חתם בין היתר, לאחרונה הקונצרן על עסקה למכירת כלל תעשיות ללן בלווטניק, וכן ניהל מגעים למכירת כלל ביטוח.קרן פימי נחשבת לקרן הפרייבט אקוויטי הגדולה, שביצעה השקעות רבות בשוק המקומי, והיא מחזיקה בין היתר בשליטה בחברת אורמת. כמו כן, בימים אלה מקיימת מגעים לרכישת השליטה בגדות ביוכמיה מידי קבוצת דלק, וכן היא צפויה להשלים בקרוב את הגיוס לקרן החדשה שלה שצפוי לעמוד על כ-900 מיליון דולר.