הכשרה ביטוח: המנכ"ל עופר טרמצ'י פורש, סמנכ"לית הכספים צפויה להחליפו

טרמצ'י עוזב לאחר שש שנים בתפקיד, ומספר 2 בחברה, דורית זינגר, תעזוב אף היא ■ גורמים בסביבת החברה: "זה לא פיצוץ, כנראה שמדובר בשחיקה"

עזיבות מפתיעות בצמרת הכשרה חברה לביטוח שבבעלות אלי אלעזרא. מנכ"ל החברה, עופר טרמצ'י, צפוי להודיע היום על פרישתו מהחברה לאחר כ-6 שנים בתפקיד. כמו כן, בשוק מעריכים כי במקביל לעזיבתו של המנכ"ל, גם מספר 2 בחברה, דורית זינגר, המכהנת כמשנה למנכ"ל וכמנהלת סיכונים, תעזוב את החברה כעת.

את טרמצ'י צפויה להחליף אתי אלישקוב, 35, סמנכ"לית הכספים של החברה. אלישקוב הייתה יד ימינו של טרמצ'י לאורך שנותיו כמנכ"ל הכשרה, והיא מכהנת בתפקידה הנוכחי מאז ינואר 2007. שינוי נוסף שיתבצע הוא קידומם לתפקיד המשנה למנכ"ל של שמעון מירון, ראש אגף ביטוח חיים בחברה, ודרור גורדון, ראש אגף ביטוח כללי. את תגובת הכשרה ביטוח לא ניתן היה להשיג.

בסביבת החברה אמרו היום על עזיבתו של טרמצ'י כי "אין פיצוץ או סיבה מיוחדת שהובילה למהלך. כנראה שאחרי כל השנים מדובר בשחיקה, הוא כנראה החליט שמספיק לו". עוד מסבירים שם שהחברה עוברת רה-אורגניזציה של ההנהלה מזה זמן. מחליפתו, אלישקוב, צפויה להפוך כעת למנכ"לית השנייה בענף לצד חווה פרידמן שפירא, מנכ"לית AIG ישראל, ולמנכ"לית הראשונה בחברות הביטוח המסורתיות.

הוביל להסדר חוב

הכשרה חברה לביטוח נמצאת כאמור בבעלותו של אלי אלעזרא, שרכש אותה מקבוצת הכשרת הישוב. הוא מכהן כיו"ר החברה, ובבעלותו גם החברות אלבר ואפרידר. טרמצ'י מונה למנכ"ל הכשרה חברה לביטוח ב-2006 על ידי אלעזרא, ויחד עם זינגר ומספר מנהלים נוספים - הנהלת החברה השתנתה לחלוטין בתקופת כהונתו - הוא חתום על שיפור ניכר במצבה, תוך ביסוס החברה ופעילותה לאחר שעברה שנים קשות תחת הבעלים הקודמים.

במסגרת כהונתו כמנכ"ל, הוא הוביל את החברה, יחד עם אלעזרא, להסדר חוב בזמן המשבר הקודם, וגם למחיקתה מהבורסה והפיכתה לחברה פרטית. תפקידו כמנכ"ל הכשרה ביטוח היה תפקידו השני של טרמצ'י בענף הביטוח, לאחר שבאמצע 2004 הצטרף לחברת הביטוח מגדל, שם שימש כאחראי על עסקות אסטרטגיות. קודם לכן הוא כיהן כמנהל יחידת ההפרטה ברשות החברות הממשלתיות.

הכשרה חברה לביטוח נמנית על קבוצות הביטוח הבינוניות ובשנה החולפת שמה נקשר לא אחת במגעים למכירתה לבית ההשקעות פסגות. מגעים אלה לא התפתחו לכדי הבנות. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של כ-21.5 מיליון שקל, כשהרווח הרבעוני הכולל עמד על כ-21.8 מיליון שקל. ב-2011 החברה רשמה הפסד של כ-44.4 מיליון שקל, כאשר בשקלול הפסדי השקעה שנזקפו לקרנות הון היא הציגה הפסד כולל של כ-46.7 מיליון שקל.