להתעשר ובקלות: מתי הכי כדאי לקנות דירה בישראל?

באילו תקופות בשנה כדאי לקנות ו/או למכור דירה בישראל? ■ בכלל פיננסים בדקו את מגמות המחירים בשוק מ-1986 - ומצאו מגמות עונתיות בהן, בראייה היסטורית, סביר שמחירי הדיור יעלו או ירדו

בהתאם לעונתיות בשוק הנדל"ן המקומי, באילו תקופות בשנה כדאי לקנות ו/או למכור דירה בישראל? בכלל פיננסים בדקו את מגמות המחירים בשוק משנת 1986 - ומצאו מגמות עונתיות המצביעות על התקופות בהן סביר, בראייה היסטורית, שמחירי הדיור יעלו או ירדו.

ומה התוצאות? בבית ההשקעות מצאו שחודשי הסתיו (אוקטובר עד דצמבר) היו החודשים עם העליות המחירים המתונות ביותר (ולעיתים אף שליליות), בעוד עליות המחירים החדות ביותר הגיעו בתקופות שונות בין חלקי הארץ, כשבמרכז הן הגיעו בחודשי הקיץ (יולי-ספטמבר).

מתי לקנות דירה כלל פיננסים
 מתי לקנות דירה כלל פיננסים

"אם אכן קיימת עונתיות בין עונות השנה, אפשר אולי לחשוב על עסקה שבה נקנה דירה בחורף, נשכיר אותה לכמה חודשים, ונמכור אותה בחודשי הקיץ היקרים", מסביר אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, "זו אסטרטגיה שתסגור בשלב מסויים את העונתיות ותבטל אותה".

"אחד הנושאים המעניינים והבעייתים המשפיעים על מחירי הדיור הוא העונתיות בשוק הנדל"ן", מסכם כהנוביץ', שמציין: "כמו שאתם יודעים, ישנן עלויות עסקה גדולות ברכישת ומכירת בתים ובנוסף, 'סוחרי יום בבתים?' - זה הזוי! מדובר בסיכון עצום".