אורבוטק נופלת 22%: פרסמה אזהרה וחוקרת גניבת מידע

תחזית ההכנסות השנתית שלה קוצצה ל-430-450 מ' ד' ■ עובדיה בקוריאה מואשמים במכירת מידע למתחרים

בימים האחרונים מתמודדת אורבוטק עם פרשה מביכה - עובדים מהסניף הקוריאני של החברה מואשמים כי גנבו מידע מלקוחותיה, ומכרו אותו למתחרים במזרח הרחוק. אם לא די בכך, פרסמה היום אורבוטק אזהרת הכנסות, לפיה לא תעמוד בתחזית ההכנסות השנתית אותה מסרה בחודש פברואר. על פי התחזית, הייתה החברה אמורה לרשום בשנה הנוכחית הכנסות בהיקף של חצי מיליארד דולר, ואילו כעת היא מצפה להכנסות של 430-450 מיליון דולר - ירידה של 20.3%-23.9% לעומת ההכנסות בשנת 2011, שהסתכמו ב-565 מיליון דולר.

אורבוטק, המנוהלת על-ידי רני כהן, מייצרת מגוון רחב של מכונות בדיקה, תכנון ותיקון, המשמשות יצרנים של מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD). את הירידה הצפויה בהכנסות מייחסת אורבוטק לחולשה בתחום המסכים השטוחים, שתימשך ל הערכתה גם במחצית הראשונה של 2013.

לחולשה זו מצטרפת הפרשה העגומה של מכירת המידע, אשר צפויה גם להשפיע על השורה התחתונה של החברה. מדיווחים שונים עולה, כי משטרת קוריאה חוקרת מקרה של דליפת טכנולוגיה מיצרניות הטלוויזיה LG וסמסונג, שהועברה למספר חברות בסין ובטייוואן, וכנגד העובדים החשודים במכירת המידע הוגשו כתבי אישום.

על-פי כתב האישום, עובדי אורבוטק צילמו דיאגרמות מעגלים בטכנולוגיית OLED, המיועדים לטלוויזיות בגודל 55 אינץ', וזאת כאשר הגיעו למפעלי LG וסמסונג על מנת לפתור תקלות במכונות הבדיקה של אורבוטק המותקנות בהם. את התמונות הם שמרו על כונן נייד (USB), אותו החביאו במקומות שונים, כמו בחגורה ובנעליים, ולאחר מכן מכרו אותו, בין היתר ליצרנית המסכים הסינית BOE.

הנחיות הרווחיות ל-2012 - מבוטלות

טכנולוגיית ה-OLED מאפיינת את הדור הבא של הטלוויזיות, ונחשבת היום לדבר החם ביותר בתחום. הטכנולוגיה מאפשרת להציג צבעים חדים וברורים יותר על מסכים דקים, שמגיעים גם לעובי של 4 מילימטר. על פי הערכות בענף, טלוויזיות מהסוג הזה צפויות להגיע לשוק במהלך 2014-2015.

אורבוטק מסרה היום כי בעקבות חקירת הפרשה היא תרשום הוצאות משפטיות בדוחות הרבעון השני, וכן במחצית השנייה של השנה, וכי כל ההנחיות שמסרה לגבי רווחיותה בשנת 2012 - מבוטלות.

אורבוטק מעסיקה כ-1,750 עובדים, מתוכם 630 בישראל והיתר מועסקים ברחבי העולם, בעיקר בסין וברחבי המזרח הרחוק.