מאקרו ארה"ב: מדד אמון הצרכנים ירד לשפל של 2012

ההוצאה הפרטית של הצרכנים בארה"ב ירדה בשיעור של מעט פחות מ-0.1%, בעוד ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2% ■ מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עלה בחודש יוני ל-52.9%

בחודש מאי הצרכנים בארה"ב הוציאו פחות מאשר בחודש אפריל, ואילו ההכנסות עלו מעט, כך עולה מנתונים שפרסם היום (ו') משרד המסחר בארה"ב, אשר עומדים בקנה אחד עם הערכות האנליסטים.

ההוצאה הפרטית ירדה בשיעור של מעט פחות מ-0.1%, והנתון לחודש אפריל עודכן כלפי מטה לעלייה של 0.1% לעומת הנתון המקורי שעמד על עלייה של 0.3%. ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2%, כאשר הכנסות חד פעמיות בהתאמה לאינפלציה עלו ב-0.3%, מה שמשקף את הירידה במחירי האנרגיה והנפט. מאחר וההכנסה עלתה מהר יותר מההוצאה בחודש מאי, מדד החסכון הפרטי עלה ל-3.9% לעומת 3.7%.

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עלה בחודש יוני ל-52.9% לעומת 52.7% במאי - קריאה דומה לצפי האנליסטים. ברקע לנתון עומדת התאוששות בייצור באזור שיקאגו והדרדרות קלה בהזמנות החדשות.

בנוסף התפרסמה הקריאה המעודכנת של מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן אשר נפל ל-73.2 נקודות, רמתו הנמוכה מאז דצמבר. זאת, לעומת קריאה של 79.3 בחודש מאי, אולם בהתאם לצפי האנליסטים.