לקוחות עסקיים: להפחית את מחירי שיחות 1-800

כיום, שיחה מסלולר למספר 1-800 מחויבת לפי 5.45 אג' לדקה, בנוסף ל-31.3 אג' ללא מע"מ ■ ירידת מחירי הסלולר מייתרת בעסקים רבים את הצורך במספר חינם

בעקבות הירידות החדות בשיחות בסלולר, לקוחות עסקיים המפעילים מספרי 1-800 (מספר שבעליו הוא המשלם על עלות השיחה) דורשים ממשרד התקשורת לבטל את מדיניות התשלום הנהוגה כיום - כך נודע ל"גלובס".

כיום, שיחה מסלולר למספר 1-800 מחויבת בתשלום לפי תעריף של 5.45 אגורות לדקה, זאת בנוסף ל-31.3 אגורות לדקה.

התחרות העזה, שהובילה לירידת מחירים בענף, מייתרת עבור עסקים רבים את הצורך במספר חינם. זאת בשל החבילות החדשות בהן השיחות, ההודעות והגלישה הם ללא הגבלה.

במשרד התקשורת מודעים לבעיה ולצורך לפתור את מצוקת בעלי המספרים שמשלמים מחיר מופרז. עם זאת, הם מסבירים כי ככל הנראה התשלום לא יבוטל לגמרי.

כאמור, החיוג למספר 1-800 הוא ללא חיוב עבור המתקשר. כאשר מדובר בשיחה מרשת מפעיל פנים-ארצי נייח, בעל העסק משלם תעריף שיחה פנים-ארצית; וכאשר מדובר בשיחה מרשת סלולר, התשלום עומד על תעריף שמוגדר כ"תעריף ד'" - 5.45 אגורות לדקה כאמור, בתוספת 31.3 אגורות ללא מע"מ.

לכאורה מדובר בתעריף מפוקח (תעריף קישור גומלין), אולם הוא נקבע על-ידי המשרד, ויש שטוענים כי ספק אם בסמכות, שכן תעריפים יכולים להיקבע רק על-ידי שר התקשורת.

כמו כן, תעריפי הקש"ג להשלמת שיחה בסלולר, שעמדו בשעתו על כ-25 אגורות לדקה, הופחתו לכ-7 אגורות לדקה, ואילו תעריף 1-800 לא הופחת מאז שנקבע. יוצא שהעסקים נאלצים לשלם תשלומי יתר שנאמדים במאות מיליוני שקלים בשנה.