נס: "עובד יקר, אם תחרוג ממכסת הדלק - ייחסם הפזומט"

מכתב של הנהלת נס לעובדים, שהגיע לידי "גלובס": "העלויות העודפות בגין חריגה מהמכסה ינוכו לך על ידי החברה ממשכורתך ברוטו. במידה ולא תיתן את הסכמתך יחסם הפזומט"

בהמשך לפרסום ב"גלובס" לפני כשבועיים, בדבר כוונתה של נס טכנולוגיות לקצץ את צריכת הדלק של העובדים, לידי "גלובס" הגיע היום (ה') מכתב ששלחה ההנהלה לעובדים ובו התריעה בפניהם כי הם חייבים להסכים לקיצוץ בחתימה, ואם לא, הם יישאו בעלות החריגה וייחסם להם הפזומט כשיגיעו למכסה המקסימלית שמספקת להם החברה אחרי הקיצוץ.

"עובד יקר...במידה ותחרוג מהמכסה (של הדלק) בחישוב רבעוני, תישא בעלות הנוספת בגין הוצאות הדלק שמעבר למכסה בגין אותו רבעון... בחתימתך הנך מאשר כי העלויות העודפות בגין חריגה מהמכסה ינוכו לך על ידי החברה ממשכורתך ברוטו. במידה ולא תיתן את הסכמתך יחסם הפזומט/ אמצעי התדלוק האוטומטי שמותקן במכוניתך ולא יתאפשר תדלוק באמצעותו מעבר למכסה החודשית שנקבעה, כך שכל תדלוק מעבר למכסה באותו חודש יתאפשר רק בתשלום ישיר בתחנת הדלק", נכתב במכתב לעובדים - שעליו חתומים סמנכ"ל הכספים של החברה צחי חדד, וסמנכ"לית משאבי אנוש עינת אמיתי.

הנהלת נס מבקשת מהעובדים לנהוג "באחריות ולסייע בהקטנת צריכת הדלק הן למען צמצום הוצאות החברה והן למען הסביבה בה אנו חיים".

כזכור, בסוף יוני עדכנה הנהלת החברה את העובדים כי צריכת הדלק שלהם תופחת ל-200 ליטר בחודש, ובמילים אחרות - העובדים זכאים לנסיעה של 2,000 קילומטר בחודש על חשבון העבודה.

מנס נמסר בתגובה היום, כי "החברה מסרה את תגובתה בקשר למדיניות 'נוהגים באחריות - מבטיחים את העתיד'. המכתב לעובדים הינו יישום המדיניות ואין לנו מה להוסיף על הנאמר".

תגובת החברה לפני כשבועיים היתה: "החברה החליטה ליישם מדיניות בשם 'נוהגים באחריות - מבטיחים את העתיד'. במסגרת זו החליטה החברה להבטיח לעובדיה רשת ביטחון כלכלי ותנאים סוציאליים אופטימליים, תוך הגדלה משמעותית של ההפרשות הסוציאליות של עובדי החברה בישראל. בנוסף החליטה נס טכנולוגיות לנהל את מדיניות צריכת הדלק בחברה תוך קביעת מכסות דלק לכלל המנהלים והעובדים ובמקביל לעודד שימוש בכלי רכב חסכוניים וכלי רכב היברידיים".