ברקליס ממשיך להסתבך: תביעה הוגשה נגד הבנק בארה"ב

משקיעה בארצות הברית תובעת את הבנק הבריטי בגין פרשת הליבור ■ בתביעה שהוגשה מוזכרים גם שמותיהם של JP מורגן וסיטיגרופ ■ "הפרשה הייתה סוד ידוע בבנק", אמר העורך דין שלה

מספר ימים לאחר פרישת יושב ראש ומנכ"ל הבנק, ויום אחרי שהרשויות בגרמניה הודיעו שהם פתחו בחקירה נגד דויטשה בנק בגין מעורבות בפרשה, פרשת מניפלציית הליבור ממשיכה להסתעף. הבוקר, הגישה משקיעה מארצות הברית תביעה נגד בנק ברקליס בטענה שהמניפולציות שהבנק עשה גרמו לה הפסדים במסחר בחוזים העתידיים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפידראלי במנהטן על ידי קארן קאלוואי, מנהלת בחברת Riff-Raff Trading Inc, הוזכרו גם שמותיהם של הבנקים JP מורגן וסיטיגרופ , ומייצגת את כל המשקיעים בארצות הברית שקנו כלים פיננסים הקשורים ליוריבור (המקבילה האירופאית לליבור) בתקופה שבין 1 בינואר 2005 ועד 31 בדצמבר 2009.

"על פי הדברים שראינו עד עתה, מניפולציית הליבור הייתה סוד ידוע בקרב ההנהלה של ברקליס, מה שמשאיר שובל ארוך של ראיות למעורבותו של הבנק בפרשה", אמר סטיב ברמן, עורך הדין של קאלוואי, בהודעה שפרסם לעיתונאות.

נזכיר, שכחלק מהסכם פשר עם הרשויות בארצות הברית ובריטניה, הודה בנק ברקליס במניפולצייה על הריבית הבין-בנקאית בלונדון שמכונה הליבור (Libor), כמו גם הריבית הבין-בנקאית באירופה המכונה יוריבור (Euribor) כבר מתחילת שנת 2005. בעדות שמסר רוברט דיימונד, המנכ"ל המתפטר של ברקליס, בפני הפרלמנט הבריטי, דיימונד התנצל על הפרשה וטען ש-14 סוחרים של ברקליס היו מעורבים בפרשה.