יוון: רוצים לשנות המדיניות, ולא היעדים של תוכנית החילוץ

ראש ממשלת יוון החדש נשא אתמול את נאומו הראשון בתפקיד בפני הפרלמנט היווני ■ על פי המדיניות שהציג, הוא מעוניין לשנות את המדיניות הכלכלית כך שהשגת היעדים תהיה כמעט בלתי אפשרית

ללכת עם ולהרגיש בלי: אנטוניס סמאראס נשא אתמול את נאומו הראשון בתור ראש ממשלת יוון, במהלכו נתן הצצה לגבי המדיניות הכלכלית של הממשלה היונית החדשה. מהנאום שלו עולה, שהממשלה היוונית לא תבקש לשנות את היעדים הכלליים שהוצבו לה על ידי הגופים הבינלאומיים כתנאי לקבלת חבילת החילוץ, אבל תבקש לשנות את המדיניות שנקבעו לה, כך שהשגת אותם יעדים תהיה כמעט בלתי אפשרית.

במהלך הנאום שלו בפרלמנט היווני, התחייב סמאראס להפסיק את ההתדרדרות של הכלכלה המקומית ולהחזיר אותה למצב של צמיחה, להגביר את קצב ההפרטות במדינה ולנקוט בצעדים שיהפכו את המדינה מוכת החובות ליעד השקעות מועדף. הדברים של סמאראס נאמרו לפני הצבעת אי-אמון בממשלה החדשה שתתקיים מחר בפרלמנט.

"אנחנו לא רוצים לשנות את היעדים", אמר סמאראס בנאום שלו. "מה שכן אנחנו צריכים לשנות זה כל אותם דברים שמונעים מאיתנו להשיג אות אותם יעדים. אנחנו רוצים להילחם במיתון הזה". במהלך הנאום הודה סמאראס שיוון לא הצליחה לעמוד ביעדי התוכנית שהוצבה לי על ידי ה"טרויקה" - שמורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - אך הבטיח לעשות הכל על מנת להשאיר את יוון בגוש האירו.

סמאראס גם שלח מסר עבה לכל אותם "גורמים רשמיים" שכל הזמן טוענים שיוון נמצאת על סף פרישה מגוש האירו. ראש ממשלת יוון אמר כי קשה מאוד יהיה להתקדם בתהליך ההפרטה במדינה כש"גורמים רשמיים" ממדינות החברות בגוש האירו ממשיכים לטעון כל הזמן שהמדינה נמצאת על סף פרישה מגוש האירו.