פתיחה חיובית לעונת הדוחות: אלקואה היכתה התחזיות

(עדכון) - האנליסטים והמשקיעים היו הערב במתח לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני על ידי ענקית האלומניום ■ החברה היכתה התחזיות עם רווח של 0.06 דולר למניה והכנסות של 5.96 מיליארד ד'

עונת הדוחות לרבעון השני של 2012 נפתחה הערב (ב') בוול סטריט, כשענקית האלומיניום אלקואה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לאחר סיום המסחר, תוך שהיא מכה את תחזיות האנליסטים - בדומה למגמה החיובית של החברה מהרבעון הראשון.

מניית החברה נסחרה בעלייה קלה של כ-0.8% לאחר פרסום הדוחות, במסחר המאוחר בוול סטריט.

החברה הציגה הכנסות של 5.96 מיליארד דולר ורווח נקי של 0.06 דולר למניה (או רווח כולל של 6 מיליון דולר). בעוד קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צפה לחברה רווח נקי של 0.06 דולר למניה על הכנסות של 5.81 מיליארד דולר לרבעון השני.

נציין כי ברבעון המקביל אשתקד הציגה החברה רווח נקי של 0.28 דולר למניה (322 מיליון דולר בסך-הכל), לעומת הכנסות של 6.59 מיליארד דולר אשתקד (צניחה של 9%). "אנו מציגים הכנסות יציבות ועלייה בתזרים המזומנים שלנו", ציין יו"ר ומנכ"ל החברה, קלאוס קליינפילד, בראיון ל-CNBC בסמוך לפרסום הדוחות.

אולם, בסיכומו של רבעון אלקואה עדיין הציגה תוצאות רעות יחסית, וזאת על רקע נפילה של 18% במחירי האלומניום ביחס לאשתקד (וירידה של 4% במחיר ביחס לרבעון הראשון של השנה). למרות זאת, באלקואה צופים המשך גידול בביקושים לאלומיניום, עד סוף השנה (בשיעור של כ-7%).

לשנה כולה, יש לציין, צופים האנליסטים רווח של 0.44 דולר למניה, והכנסות בהיקף של 23.83 מיליארד דולר.

עונת הדוחות בוול סטריט מתחילה; האם צפויות הפתעות?

כלכלנים ואנליסטים בשוק מאמינים, כך נראה, כי עמידת או אי-עמידת אלקואה בציפיות האנליסטים עשויה להוות סימן לבאות, לקראת עונת הדוחות הקרובת. "אנו יכולים ללמוד מהדוחות הללו הרבה", אומרת סטפני לינק, מנהלת מחלקת המחקר ב-TheStreet. "הם מציגים תמונת גלובלית כוללת לגבי עונת הדוחות הקרובה".