השר בוגי יעלון: לא תהיה חלופה לחוק טל עד 1 באוגוסט

הבוקר עוד החליטו בקדימה לתת צ'אנס אחרון לנתניהו ולנסות להגיע היום להסכמה סביב חלופה לחוק הגיוס, אולם נציגו של נתניהו לגיבוש החוק, יעלון, מעריך כי הצדדים לא יצליחו להגיע לנוסח מוסכם: "נתוני גיוס החרדים מאוד מעודדים"

הבוקר עוד החליטו בקדימה לתת צ'אנס אחרון לנתניהו ולנסות להגיע היום להסכמה סביב חלופה לחוק טל, אולם נציגו של נתניהו לגיבוש החוק, השר בוגי יעלון, מעריך היום כי הצדדים לא יצליחו להגיע לנוסח מוסכם. יעלון, שנפגש הבוקר עם ח"כ יוחנן פלסנר על מנת להגיע לפתרון הסוגייה, עזב את השיחות על מנת להשתתף בכנס שתוכנן מראש ואמר: "אני לא חושב שתהיה חקיקה עד התאריך של 1 באוגוסט. נוכל לנהל את המצב עד שיהיה לנו חוק חדש, מתישהו בעתיד".

בנאומו בפני בפני שגרירים זרים ותקשורת זרה בכנס של "יזראל פרוג'קט" בירושלים, המשיך יעלון: "טרם גישרנו על הפערים עם קדימה ואני מאוד פסימי שנעשה את זה במושב הכנסת הנוכחי. מה שיחליף את חוק טל עלול ליצור משבר בקואליציה בינינו לבין קדימה. אני מאמין שנוכל לראות לאיזה כיוון זה הולך בימים הקרובים, ואז אולי הקואליציה תקטן, ונשרוד את זה. במקרה כזה יחל משחק פוליטי חדש, ולכן כל האופציות נמצאות לא רק על השולחן אלא גם באוויר".

הרמטכ"ל לשעבר הציע פתרון משלו לבעיה: "הדרך שלי היא דרך צנועה: המספרים של גיוס חרדים מאוד מעודדים. בשנה החולפת התגייסו כמעט 2,400, והצעתנו היא לגייס 6000 בשנת 2017. אני אשמח שחרדים יתגייסו לצבא, מאחר ובשנים האחרונות נפתחו מסלולים לחיילים חרדים, שנחשבים מוצלחים מאוד.

הם זקוקים לאווירה מיוחדת כדי לפעול בה, אבל אני מאמין בזה ומאמין שזו הדרך לאינטגרציה בין החרדים לבין שאר הציבור בישראל. בשנה שעברה היינו עדים לעלייה של 6 אחוזים בקרב חרדים עובדים. זה נובע מהתנהלות חכמה מאוד, שמאפשרת להם מקומות מסוימים ללמוד בהם". לדבריו, "גם אם בטווח הקצר זה עולה יותר, זה יהיה רווחי מאוד לטווח הארוך וישלב אותם בחברה. אבל הדרך שבה אני תומך היא לעשות זאת בהדרגתיות, משנה לשנה".