נוחי דנקנר רכש מניות אי.די.בי ב-31 מיליון שקל בכחודשיים

אתמול רכש דנקנר עוד כ-108 אלף מניות אי.די.בי בהיקף של 1.5 מיליון שקל, בזמן שהמניה קפצה 6.5% ■ זאת, במקביל לרכישה העצמית של אגרות החוב של הקבוצה ■ היכנסו וצפו בגרף: המניה נופלת - דנקנר לא מפסיק לקנות

בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, ממשיך לרכוש את מניות הקבוצה ולהגדיל את החזקתו.

הבוקר (ג') דיווחה אידיבי אחזקות כי דנקנר רכש אתמול רכש דנקנר עוד כ-108 אלף מניות אי.די.בי במחיר של 13.88 שקל למניה ובסך הכל השלים רכישות בהיקף של כ-31 מיליון שקל שביצע בחודשים האחרונים (מתחילת חודש מאי).

נציין כי במקביל לרכישות האישיות של דנקנר, קבוצת אי.די.בי ניצלה בחודשים האחרונים את חששות השוק מיכולת הפירעון של חברות המטה שבקצה העליון של הפירמידה שלה, וביצעה רכישות עצמיות של אג"ח בקצב מוגבר ובמחיר הנמוך משמעותית מהערך המתואם שלהן.

בסוף השנה שעברה דיווחה אי.די.בי פתוח כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל, וב-10 במאי השנה אישר דירקטוריון החברה האם, אי.די.בי אחזקות, תוכנית דומה בהיקף של 100 מיליון שקל.

לפני כשבועיים סגר איש העסקים לן בלווטניק את העסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות, במהלך שיפנה לקבוצת אי.די.בי מזומנים רבים. אי.די.בי פיתוח מכרה 49.9% מתוך 60.5% מהחזקותיה בכת"ש, וזאת תמורת 1.27 מיליארד שקל. העסקה משקפת לכלל תעשיות שווי של 2.55 מיליארד שקל, והשלמתה התאפשרה לאחר עמידה בכל התנאים המתלים, לרבות קבלת האישורים הרגולטוריים והמימון הנדרש.

לפי תנאי ההסכם בין הצדדים, עם השלמת העסקה קיבלה אי.די.בי תשלום בסך של כ-761 מיליון שקל, כאשר יתרת התשלום, בסך של כ-509 מיליון שקל, תשולם עד סוף 2012.