מופז על הפרישה: "קדימה חוזרת בראש מורם לאופוזיציה"

שאול מופז, היום בישיבת הסיעה: "עשינו הכל על מנת להציג אמנה חברתית חדשה לשיוויון בנטל בישראל. לא יהיה צדק חברתי ללא שיוויון בנטל"

"קדימה התחילה לפרוש. עשינו מאמץ אמיתי להגיע לחוק חדש. קדימה הישריה היום מבט אל המשרתים והמועמדים לשירות ואל משפחותיהם ואומרת להם בהגינות: עשינו הכל על מנת להציג אמנה חברתית חדשה לשיוויון בנטל בישראל. לא יהיה צדק חברתי ללא שיוויון בנטל - די לשלם מס שפתיים, הגיעה העת למעשים" - כך אמר היום (ג') יו"ר קדימה, שאול מופז, לאחר הודעת המפלגה על פרישה מהקואליציה.

"לא יכול להיות חוק ללא חובת שירות וללא אחריות אישית", המשיך. "לא יהיה חוק שמאפשר שירות בגיל 26, לא במשמרת שלי. חוק שלא אוכף את העקרונות האלה לא עומד בשום מבחן ערכי. לא היינו מוכנים לתת יד לחוקק 'חוק טל 2'. נצמדנו לעקרונות בג"ץ והיינו מוכנים למהלך מדורג - מי שמציע לגייס צעירים בישראל בגיל 26 לא רוצה שיוויון אמיתי. אני מתכוון להמשיך להילחם על כך שיהיה שיוויון בנטל במדינת ישראל".

"ההצעה לגיל 26 לא עומדת בשום מבחן", המשיך. "הפכתי כל אבן, לא מיהרתי להתפטר. גם כאשר ראש הממשלה פיזר באופן חד-צדדי והפר את ההסכם הקואליציוני לא מיהרתי להתפטר. התעקשתי שהוועדה תשלים את עבודתה ותשלים את עקרונותיה".

"עמדתי על כך שסיעת הליכוד תצביע פה-אחד על עקרונות פלסנר, אבל ראש הממשלה נתניהו מתקשה לבצע וליישם את העקרונות האלה. התחייבתי למשרתים למצות את התהליך וכך עשיתי. הגענו למצב שאי אפשר להמשיך לדבר על רעיונות שלא עומדים במבחן המציאות. ישנם קווים אדומים שאי-אפשר לחצות", דברי מופז.

"הודעתו של נתניהו מסתירה לחלוטין את עמדותיו. גיוס בגיל 26 לא עומד בשום מבחן. בכל נקודת הכרעה נתניהו בחר לעמוד במקום לנוע קדימה, לצערי כאשר היה צריך לבחור בין הנושאים בנטל לצד ההשתמטות, נתניהו עמד לצד המשתמטים ולא לצד הנושאים בנטל. החלטתו של ראש הממשלה לא הותירה לנו ברירה אלא להתפטר. אנחנו לא ניקח חלק בהזיה הציבורית הזאת ולא נשתמט. ראש הממשלה בחר לוותר על הילדים והילדות שלנו", אמר.

"לפני כחצי שעה העברתי לנתניהו הודעה על התפטרותי. אנחנו חוזרים בראש מורם לאופוזיציה", סיכם.