אחרי הדוחות: מלאנוקס טסה 43% במסחר המאוחר בוול סטריט

הפתיעה אמש הקפיצה תחזיותיה לרבעון השלישי, בסמוך לפרסום הדוחות ■ מצפה למכירות של 150-155 מיליון דולר, לעומת ציפיות בוול סטריט ל-104 מיליון דולר

במשך השבועיים האחרונים היה נראה שמניית ספקית פתרונות התקשורת הארגונית המהירה, מלאנוקס , נמצאת במסלול התרסקות. לאחר טיפוס של יותר מפי 2 מאז תחילת השנה, איבדה המניה קרוב ל-20% בשבועיים. היה ברור כי התוצאות עליהן דיווחה החברה אתמול בלילה לרבעון השני ישנו את המגמה בשוק, או לחילופין ידחפו את המניה לתהום. הצפי של מלאנוקס לגבי הביצועים ברבעון השני, היה גבוה בהרבה מהתחזיות, וסימן השאלה התנוסס מעל ליכולת החברה לספק את הביצועים האלו.

מלאנוקס קנתה לעצמה שם של חברה "שמרנית", כלומר כזו שעוקפת את התחזית שסיפקה כמעט בכל רבעון. גם הפעם, מי שהימר על ה"שמרנות" הזו, צדק. החברה עקפה את הצפי היומרני שסיפקה, עם הכנסות של 133.5 מיליון דולר, גידול של 50% לעומת הרבעון הראשון השנה ושל 111% לעומת הרבעון המקביל של 2011. הצפי הממוצע בוול סטריט היה למכירות של 128 מיליון דולר.

גם בתחזית קדימה מפתיעה החברה. מלאנוקס, מצפה למכירות בהיקף של 150-155 מיליון דולר הרבעון, מה שמשקף קפיצה של כ-120% לעומת הרבעון השלישי של 2011, וקצב מכירות שנתי של יותר מ-600 מיליון דולר. בוול סטריט ציפו בממוצע למכירות של 104 מיליון דולר, ולרווח נקי של 52 סנט למניה. במשך שיחת הוועידה זינק מחיר המניה במסחר שלאחר הסגירה כלפי מעלה, ובסך הכל עלה בכ-43% למחיר שמשקף שווי של כ-3.9 מיליארד דולר לחברה.

מלאנוקס מסתמנת כאחת החברות המפתיעות בשינוי שעובר על עולם המחשוב בשנה האחרונה. האימוץ המהיר של הגישה למשאבי מחשוב מרוחקים (ענן מחשוב), כמויות המידע העצומות שנצברות במרכזי הנתונים שמבוססים על חוות שרתים ענקיות ומערכות אחסון, והצורך לנתח את הנתונים האלו (Big data), הן חלק מהמגמות המובילות כיום בתחום המחשוב הארגוני.

מלאנוקס מספקת ציוד כולל - מעבדים, כרטיסים, מתגי תקשורת (Switches) וכבלים - לקישור מהיר בין משאבי מחשוב ארגוניים, כך שיסייעו לאספקת הביצועים הנדרשים ממחשבי על (HPC) ומרכזי נתונים ארגוניים (EDC).

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 32 מיליון דולר, או 74 סנט למניה, גידול של פי 12 לעומת הרבעון המקביל. במונחי Non-GAAP, רשמה החברה רווח נקי של 43 מיליון דולר ברבעון או 99 סנט למניה. זאת, הרבה מעבר לצפי הממוצע בוול סטריט לרווח של 74 סנט למניה.