פישמן מוכר לעזריאלי מרכז מסחרי בבאר שבע תמורת עד 378 מ' ש'

הרווח הצפוי למבני תעשיה מהמכירה - 37 מ' ש' *בעזריאלי מקווים שעיר הבה"דים תצדיק ההשקעה

מסע המימושים של קבוצת כלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, נמשך. הבוקר דיווחה החברה הבת, מבני תעשיה, על מכירת המרכז המסחרי "ONE Plaza" בבאר שבע לקבוצת עזריאלי תמורת עד 378 מיליון שקל.

מבני תעשיה צפויה לרשום רווח ברוטו (לפני הוצאות מכירה והשפעות מס) של כ-37 מיליון שקל, ואילו התזרים הפנוי מהמכירה צפוי לעמוד על כ-250 מיליון שקל. הסכם המכירה נוקב בסכום של 340 מיליון שקל, והוא כולל תוספת תמורה של 38 מיליון שקל בכפוף לבניית מבנים נוספים בפרויקט.

המרכז המסחרי הפתוח ממוקם בדרך חברון, ביציאה הצפונית מהעיר באר שבע, והוא כולל שטח להשכרה של כ-23.5 אלף מ"ר וכ-900 מקומות חניה. סך ההכנסות השנתיות מהמתחם עומד על כ-27 מיליון שקל. למרכז יש גם תוספת שטח להשכרה של כ-4,000 מ"ר, אשר הושכר לשוכרים שונים וייבנה על ידי מבני תעשיה.

המרכז המסחרי מושכר בתפוסה של כ-98% ומאכלס כ-70 שוכרים, מרביתם בחוזים לתקופה של חמש שנים. להערכת קבוצת עזריאלי, ה-NOI (רווח תפעולי נקי) השנתי החזוי, לאחר השלמת בניית השטחים הנוספים כאמור, יעמוד על כ-30 מיליון שקל, המשקפים תשואה של כ-8%.

מבחינת קבוצת עזריאלי, שבבעלותה 13 קניונים ברחבי הארץ, מדובר ברכישה ראשונה של מרכז מסחרי פתוח (פאואר סנטר). הקבוצה מחזיקה בקניון הנגב בבאר שבע, הפעיל משנת 1989, אשר כולל שטח מסחרי של כ-23 אלף מ"ר ומבנה משרדים בשטח של 8,200 מ"ר.

השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים, אך כבר התקבלה מן הממונה חוות דעת מקדמית כי אין מניעה לאשר את העסקה. עזריאלי תשלם 340 מיליון שקל (לפני מע"מ) ביום קבלת אישור הממונה, ויתרת הסכום תשולם למבני תעשיה בהתאם לקצב השלמת הבנייה ואכלוס השטחים הנוספים להשכרה, הנמצאים בהליך בנייה. בנכס זכויות בנייה נוספות בשטח של כ-14 אלף מ"ר (בקומות העליונות), שיישארו בידי מבני תעשיה.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אמר היום כי: "הגידול הצפוי באוכלוסיית הנגב, בין היתר בשל המעבר הצפוי של קריית ההדרכה של צה"ל ("עיר הבה"דים", א.ש.) לאזור, יתרום למימוש הפוטנציאל הרב הטמון בהשקעה זו". עם השלמת בנייתם של הנכסים המצויים היום בהקמה, יתווספו לקבוצת עזריאלי במהלך השנים הקרובות כ-60% לשטחי המשרדים והמסחר של הקבוצה בישראל.

מימוש נוסף - במנהטן

משה מורג, מנכ"ל מבני תעשיה, מסר כי "המכירה היא חלק מאסטרטגיית החברה לממש נכסים אשר הבשילו והושבחו לצורך מחזור חובות והמשך הצמיחה. נמשיך לנצל הזדמנויות למכירת נכסים, תוך התמקדות בעיקר בנכסינו בחו"ל".

עוד הודיעה היום מבני תעשיה, על השלמת מכירתו של נכס מקרקעין במנהטן, ניו-יורק. התזרים הפנוי לחברה (לפני מס) מהמכירה עומד על כ-78 מיליון שקל. מבני תעשיה מחזיקה ב-50% מהנכס שברחוב פרנקלין, והחברה האחות דרבן ב-50% הנותרים.

חברת מבני תעשיה פועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובחו"ל (ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת, שוויץ, הולנד, סרביה ותאילנד). בנוסף, לחברה החזקות בחברות הפעילות ברוסיה ובהודו. פישמן, בעל השליטה בחברה (באמצעות כלכלית ירושלים), הצהיר באחרונה שיעשה הכול כדי שהחברות בשליטתו יעמדו בהחזר חובותיהן במועד, ובהתאם לכך דיווחה מבני תעשיה על שורה של מימושים בתקופה האחרונה.

כך, בתחילת יולי דיווחה מבני תעשיה על מכירת שלוש קומות ו-73 מקומות חניה בפרויקט מגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח, תמורת כ-53 מיליון שקל, ועל מכירת 50% מקניון בקנדה תמורת 95 מיליון שקל. שבועיים קודם לכן דיווחה על מימוש נוסף בקנדה - מכירת זכויות החכירה של החברה בנכס Chalkfarm תמורת כ-70 מיליון דולר קנדי (265 מיליון שקל), בעקבותיה מצפה החברה לרשום רווח ברוטו של כ-8 מיליון דולר קנדי (31 מיליון שקל).

לפי דוחותיה לרבעון הראשון של השנה, למבני תעשיה חוב של כ-3.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח (800 מיליון שקל מתוכם לפירעון עד סוף 2012), כאשר בקופתה מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך של כ-630 מיליון שקל.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"