דפני ליף: "צריך להטיל יותר אחריות על האלפיון העליון"

ליף: "נילחם על המדינה שלנו. אם הם לא ייתנו לנו לחלום - לא ניתן להם לישון" ■ פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל: "ניתן להכתיר סופית את נתניהו וממשלתו כאכזריים והאטומים ביותר אשר ראינו במחוזותינו"

"ממשלת ישראל והעומד בראשה חוטאים בהתעלמות גורפת מהקריסה הכלכלית של הציבור הישראלי". כך אומרת היום (ד') דפני ליף בתגובה לפרסומים על הגזרות והמיסים שמתכוונת להטיל הממשלה.

"שנה שלמה של זעקה גדולה על יוקר מחיה, על חוסר היכולת לסגור את החודש ולתכנן קדימה, ובינתיים הגזרות הכלכליות והקיצוצים הרוחביים המתוכננים הופכים לעוד מסמר בארון החברה הישראלית. העלאת המע"מ ומחירי מוצרי הבסיס משמעם קריסה גדולה יותר של מעמד הביניים מטה, וריסוק המעמדות המוחלשים, מקבלי הקצבאות למיניהם, מחוסרי הדיור וכו'. להוסיף מס עקיף במקום מסים ישירים, במקום לבטל פטורים ממס שניתנו לחברות מסחריות, ובמקום לוותר על עוד תספורת - משמעה רמיסת כל אפשרות לעתיד כלשהו עבור אזרחים רבים במדינה".

"העיניים שלנו פקוחות לרווחה. אנו חווים את המשבר הכלכלי על בשרנו, אך הממשלה ממשיכה להטיל את הקיצוצים על גבנו העמוס גם כך, במקום לקצץ במשאבים מבוזבזים שמושקעים במקומות לא פרודוקטיביים ולהכשיר אזרחים לעבודה. קיים צורך אמיתי ודחוף בהטלת אחריות על האלפיון העליון, שממשיך לקבל הטבות והקלות, במקום להטילו על הציבור הרחב המוחלש. דיוני הממשלה על תקציב המדינה קרבים. לא יתכן שדיון על תקציב המדינה יעשה בדלתיים סגורות, הרחק מעיני ציבור משלמי המסים ומשכורות נבחרי הציבור היושבים בממשלה ובמשכן הכנסת. כספי המדינה הם כספי האזרחים ועל כן לא יתכן שקיצוצים מתוכננים וגזרות כלכליות יונחתו ללא כל התחשבות בדעת הקהל הרחב וללא שקיפות מרבית".

ליף מסכמת את דבריה באזהרה: "המצוקות של אזרחי מדינת ישראל הן ממשיות ומחמירות מיום ליום, לא ניתן יותר להתעלם התעלמות צינית ולשחק במשחק הישרדות פוליטית על גב אזרחים שקורסים. זוהי לא פיקציה, זוהי מצוקה אמיתית ולא ניתן עוד 'שימרחו' אותנו במילים יפות, שינסו לשסע סקטורים אחד בשני ובהטלת האשמה על אחרים. אנחנו נילחם על המדינה שלנו - ונעמוד ביחד ככוח אזרחי מחוזק כדי להביא את השינוי ולוודא שיהיה לנו עתיד טוב יותר במדינת ישראל. אם הם לא ייתנו לנו לחלום - לא ניתן להם לישון".

גם אנשי הפורום לצדק חברתי הגיבו היום לגזירות הצפויות: "העלאת המע"מ והקיצוץ הרוחבי הצפויים הם צעד חסר אחריות. תוצאות מהלך שכזה, שבמובהק לוקח ממי שאין לו, מביא אנשים לסף ייאוש מסוכן ולחוסר יכולת לגמור את החודש. הגזירות האכזריות והשרירותיות יפגעו ביותר במי שאסור לפגוע בו ללא כל סיבה מוצדקת. רה"מ ושר האוצר מציגים תכנית זו כהכרחית ודואגים להמשיך במסכת ההפחדות מכיוון אירופה וכך להמשיך במדיניות השיטתית הפוגעת בחלש ולרמוס את האנשים העובדים והעסקים הקטנים. דווקא בתקופה זו יש לתת תמריצים ולייצר תקווה יחד כל ראשי המשק".

פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל וחבר הפורום לצדק חברתי: "ניתן להכתיר סופית את נתניהו וממשלתו כאכזריים והאטומים ביותר אשר ראינו במחוזותינו. החרפת הפגיעה במרבית החברה הישראלית, המשך צמצום השירותים שצריכה לספק המדינה לאזרחיה, מביאה אותנו לעברי פי פחת. וגזירות אלו בעבור מה? כדי להראות רצינות לחברות דירוגי האשראי? המחויבות של ממשלת ישראל צריכה להיות לאזרחיה ועובדיה. שני אנשים אשר הציתו את עצמם לא הספיקו לממשלת נתניהו. הממשלה עברה משלב השוטים לשלב העקרבים. אטימות זו לזעקת הציבור היא חסרת תקדים בתולדותינו. אנו קוראים לכל מי שעיניו בראשו להתקומם כנגד החלטות האכזריות הללו."

יוסי יונה, מראשי צוות המומחים המייעצים למחאה החברתית: "מדובר באותה הגברת בשינוי קוסמטי של האדרת. הגזרות החדשות מלמדות שראש הממשלה לא למד דבר. לא זו בלבד שהגזרות החדשות שמות ללעג את ההמלצות של ועדת טרכטנברג שבבסיסן הורדה של המיסוי העקיף והעלאה של המיסוי הישיר, הן ממשיכות באותה מדיניות האחראית להרחבת הפערים הכלכליים ולהגדלת המצוקה החברתית.

"הבור התקציבי הוא פועל יוצא של מדיניותו הקלוקלת של ראש הממשלה, עליו מתנוססת חתימתו. היא פועל יוצא שלל ארוחות החינם שהוא מעניק לחברות הכלואות ולתאגידים הגדולים. החור התקציבי הוא פועל יוצא של מדניות נפסדת שמטיבה עם מעטים ומרוששת רבים וממיטה חורבן על השירותים החברתיים. גם כאשר נקלע המשק לקשיים, מתעקש ראש הממשלה לתת מענה לקשיים אלה על חשבון מעמד הביניים והשכבות החלשות".