ATRADE: עידן הדולר עתיד להסתיים - השקיעו בזהב

חזי ינושבסקי: הדולר התחזק באופן חסר תקדים ללא הצדקה; הכרזה על QE3 מצד ה'פד' תזניק את הזהב ל-1,900 דולר לאונקיה לפחות

ב-ATRADE מספקים היום (ה') תחזית לפיה עידן הדולר עתיד להסתיים בקרוב, ועידן הזהב בפתח. ראש מחלקת המחקר ב-ATRADE חזי ינושבסקי מסביר כי בימים טרופים אלו המשקיעים התקשו למצוא אפיקי השקעה המסוגלים לספק תשואות סבירות לאורך זמן והעדיפו בלית ברירה לנתב את כספם אל עבר הדולר האמריקני, אשר התחזק באופן חסר תקדים בחדשים האחרונים, ללא כל הצדקה מבחינה פונדמנטאלית - היות והכלכלה האמריקנית נמצאת בשלבי האטה מתקדמים מזה חודשים רבים, מצב אשר יחייב את ה'פד' להתערב שוב במסחר, על מנת למנוע מצב של גלישה למיתון נוסף.

"הספקולציות בעניין האפשרות להשקת תוכנית תמריצים נוספת בארה"ב, מחלישות את השטר הירוק ומקרבות את המשקיעים אל עבר הזהב, אשר נחשב לנכס מקלט", כותב ינושבסקי ומוסיף כי "בימים הקרובים יקבע גורלו של הדולר וכדאי להתחיל להתכונן לעידן הזהב, בדיוק כפי שקרה בסוף שנת 2010 אחרי שיו"ר ה'פד' ברננקי הכריז על QE2 . אז הזהב זינק מאזור ה-1,174 דולר לאונקיה ועד לשיא שנקבע באזור 1,920 דולר לאונקיה".

ב-ATRADE מעריכים כי ההכרזה הבלתי נמנעת על QE3 עשויה להזניק את המתכת היקרה אל עבר אזור ה-1,900 דולר לפחות.

ינושבסקי מוסיף כי "התרחיש השורי שלנו עבור הזהב בתוקף כל עוד הוא מצליח לשמור על רמות מחיר מעל 1,525 דולר לאונקיה . שבירה של רמה זו תוביל לצניחה בערכו של הזהב".