עוד מסים בדרך? פישר: "מקווה לחבילה שממש תשנה את המצב"; נתניהו: "הישראלים יישארו עם יותר כסף בכיס"

נתניהו, שטייניץ ופישר קיימו היום ישיבה בנושא תקציב המדינה לשנים 2012-2013, בה אמר הנגיד: "אני מקווה שתוך לא הרבה ימים נראה חבילה שתאפשר לנו להמשיך לצמוח בקצב מאוד מכובד"

רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר קיימו היום (ה') ישיבה בנושא תקציב המדינה לשנים 2012-2013.

בסיומה של הישיבה רמז סטנלי פישר כי הצעדים האחרונים, בתוכם העלאת המע"מ, הם לא סופו של העניין וייתכן וצפויות העלאות מסים נוספות: "בחודש האחרון הייתי קצת ביקורתי על המדיניות הפיסקאלית של הממשלה, אבל מה שראיתי ביומיים האחרונים זה התקדמות מאוד רצינית התנהגות מאוד אחראית על ידי מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלה. אני מקווה שתוך לא הרבה ימים נראה חבילה שממש תשנה את המצב במשק הישראלי, ותאפשר לנו להמשיך לצמוח בקצב מאוד מכובד".

נתניהו אמר כי "גם לאחר הצעדים שנעשה, המשפחות בישראל, מעמד הביניים והשכבות החלשות יישארו עם יותר כסף בכיס. אני מזכיר לכם שאנחנו מביאים בעוד כמה ימים חינוך חינם מגיל 3 - מאות אלפי משפחות יחסכו 800 שקל לחודש. הבאנו נקודות זיכוי למשפחות עובדות בשווי עוד מאות שקלים בחודש, שנכנסו לתוקף כבר בינואר 2012. הבאנו כבר הפחתות רציניות בחשבון הסלולר החודשי, והבאנו טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12 - זהו שינוי עצום שבסופו רובם של אזרחי ישראל נשארים עם יותר כסף בכיס".

שר האוצר אמר: "אנחנו נמצאים כאן כדי להגן על כלכלת ישראל. אנחנו רואים מה קורה בארה"ב, בבריטניה, בספרד, ביוון ואנחנו לא ניתן לזה לקרות כאן. הדבר החברתי הכי חשוב, בנוסף לכל הצעדים שעשינו כאן בשלוש השנים האחרונות, הוא שבמקום לייצר 160 אלף מקומות עבודה, המשק צמח וייצרנו 330 אלף מקומות עבודה, פי שניים מהנורמה. כדי להמשיך ולשמור על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל קבענו יעד גירעון ריאלי. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ ולנקוט בכל הצעדים כדי לעמוד בו, כולל החלטות לא פופולאריות, ואת זה אנחנו עושים כאן ועכשיו בשבוע הבא, כדי לשדר לכל העולם, לאחר שראינו גם את אזהרת הדירוג לגרמניה - אנחנו רציניים, אנחנו אחראיים, אנחנו נמשיך להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל מהמשבר".