לידר: "ללא צעדים משמעותיים הדירוג של ישראל בסכנה"

בלידר שוקי הון טוענים כי "למרות התחושה בתקשורת שהממשלה מבצעת צעדים משמעותיים, לא כך במציאות. אין כמעט קיצוצי תקציבי, רק העלאות מסים"

בלידר שוקי הון טוענים היום (ב') כי צעדיה האחרונים של הממשלה אינם משמעותיים וכי דירוג האשראי היציב של המדינה נמצא בסכנה.

בסקירה שנכתבה על ידי יונתן כץ וכלכלני לידר מצויין כי "למרות התחושה בתקשורת שהממשלה מבצעת צעדים משמעותיים, לא כך במציאות. אין כמעט קיצוצי תקציבי, רק העלאות מסים. להערכתנו זה מעט מדי ומאוחר מדי. ללא צעדים משמעותיים יותר במסגרת תקציב 2013, הדירוג היציב של ישראל בסכנה".

"מספר אינדיקטורים מצביעים על המשך יציבות בצריכה הפרטית, כגון הרכישות בכרטיסי האשראי אשר עלו ב-4.2% ברבעון השני, בקצב שנתי. מסתמן שיפור קל בסקר המגמות בסקטור העסקי מרמה מאוד נמוכה. בנק ישראל צופה צמיחה של 2.8% ברבעון השני, לאחר צמיחה של 2.7% ברבעון הראשון", נכתב בסקירה.

"לא ברור האם צעדי האוצר ישכנעו את בנק ישראל שהמדיניות התקציבית 'תחת שליטה'. בנק ישראל יעדיף להמתין לראות את מסגרת התקציב המוצעת לשנת 2013 והחלטת הממשלה בנושא זה. בנוסף, הקלה מוניטארית נוספת צפויה בארה"ב (QE3), כנראה בספטמבר, תתמוך בהורדת ריבית בישראל. אנו צופים הורדת ריבית אחת עד סוף השנה".

באשר לשוק האג"ח, ממליצים בלידר להקטין מח"מים, כיוון ש"קשה לצפות לרווח הון נוסף בתשואות הנוכחיות; השוק כבר מגלם שתי הורדות ריבית ומדיניות פיסקאלית אחראית. מצב זה נראה לנו מעט אופטימי מדי".