"מי שעובר מאג"ח קונצרניות לממשלתיות יפספס תיקון"

לפי אביאל זהבי מאימפקט זה הזמן להגדיל דווקא את החשיפה לאג"ח קונצרניות, ובפרט לסקטור האנרגיה ■ ומי מבין מניות הבנקים מומלצת?

"האויבים הגדולים ביותר של המשקיעים הם אימפולסיביות, קבלת החלטות תחת לחץ, ופאניקה. אלה הובילו ליצירת עיוות באג"ח הקונצרניות. לכן האמרה 'הסבלנות משתלמת' נכונה היום יותר מתמיד". כך אומר אביאל זהבי, מנהל השקעות באימפקט.

בניגוד למגמת המשקיעים הנוכחית - לצמצם חשיפה ולהגדיל נזילות על חשבון מניות ואג"ח קונצרניות - סבור אביאל כי "התקופה הנוכחית מאופיינת בריבית נמוכה, שצפויה לרדת אף יותר. לכן, כדאי להפנות את המזומן לאג"ח קונצרניות לטווח של עד 3 שנים, במקום להתמקד בנזילות".

לאור זאת, זהבי מקצה את החלק הגדול מתיק ההשקעות שלו (45%) לטובת אפיק אג"ח הקונצרניות. "באג"ח אלה, בפרט בתקופה הנוכחית, אין משמעות להצמדה, שכן בשלושת החודשים האחרונים הן ירדו מאוד", הוא אומר.

זהבי מתמקד בתחום האנרגיה, שלדבריו נראה אטרקטיבי מתמיד, וכן בסקטור הנדל"ן. לכן, הוא ממליץ על האג"ח של דלק קבוצה 23, גזית גלוב 3 וחבס 12, אשר נסחרות כעת בתשואה של 4.8%, 2.6% ו-7.4%,בהתאמה.

"החוזים הגדולים שנחתמו באחרונה עם בעלי השליטה במאגר תמר יהוו בעתיד הקרוב את פרת המזומנים של קבוצת דלק", הוא אומר, "גזית גלוב, שמתמחה בהשקעה בנדל"ן מניב בעולם, היא בעלת נכסים איכותיים עם תפוסה קבועה של כ-95% ונהנית מדרוג גבוה; חבס היא חברה שמרנית שנהנית ממינוף נמוך יחסית למתחרותיה בענף, ויש לה לא מעט מזומן בקופה". במקביל, ממליץ זהבי להתמקד באג"ח המעניקות ביטחונות, "אפשר להתווכח אם השעבוד ברמה איכותית, אבל עדיין מדובר על פרמטר חשוב למשקיע".

להתמקד בשוק האמריקני

30% מהתיק מקצה זהבי לטובת האפיק המנייתי, 20% מהם למניות בישראל. לדבריו אפיק זה נסחר כעת בדיסקאונט עמוק. בנוסף, הוא מזהה הזדמנויות השקעה בענפי הבנקאות והאנרגיה, וממליץ על מניית בנק דיסקונט וכן על קבוצת דלק, שבשנה האחרונה איבדו מערכן כ-44% וכ-27%, בהתאמה.

"חשוב להיחשף לסקטור האנרגיה בישראל, ומניית קבוצת דלק היא אפשרות טובה לעשות זאת", אומר זהבי, "סקטור האנרגיה זה הדבר הבא, ומי שישכיל לקרוא את המפה ויתחיל לאסוף את הסחורה כבר עכשיו יעשה את הדבר הנכון. לדעתי, המשקיעים מתקשים להפריד בין הבעלים של קבוצת דלק לבין חברת דלק נדל"ן, שנמצאת בבעלותו הפרטית של יצחק תשובה".

עוד מציין זהבי כי מניות הבנקים אטרקטיביות משום הן נסחרות עמוק מתחת להון העצמי. "מבין מניות הבנקים בולטת במיוחד זו של בנק דיסקונט, הנסחרת ב-0.36 להון למרות דוחות טובים ועם תשואה להון של כ-8%. המניה נמצאת במהלך של תוכנית התייעלות בבנק, דבר שעתיד לשפר אף יותר את הרווחיות שלה בעתיד".

את 10% הנותרים מהאפיק המנייתי מקצה זהבי לטובת מניות בחו"ל, תוך התמקדות בשוק האמריקני. "מומלץ להיחשף לאפיק זה באמצעות השקעה בתעודות סל. Xli למשל עוקבת אחר חברות התעשייה הגדולות באמריקה כמו בואינג, ג'נרל אלקטריק וקטרפילר; ו-xlu עוקבת אחר מניותיהן של חברות בתחום תשתיות לתקשורת ותחנות כוח וגז טבעי, דוגמת Duke Enrgy ,Exlon Coporation ו-Southem Company".

עוד הוא מציין כי בתקופה הנוכחית חברות הטכנולוגיה בארה"ב מדווחות על תוצאות עסקיות טובות ושיפור ברווחיותן, ולכן הוא מציע להשקיע בתעודת הסל xlk, שעוקבת אחר מניותיהן של חברות הטכנולוגיה המובילות בארה"ב, ובהן אפל, מייקרוסופט וגוגל.

חמישית מהתיק (20%) מקצה זהבי לטובת אג"ח ממשלתיות: 10% לטובת האפיק הצמוד ושיעור זהה לטובת האפיק השקלי, שניהם במח"מ קצר-בינוני של 3-4 שנים.

באחרונה אנו עדים לתהליך שבו הציבור פודה קרנות נאמנות בעלות חשיפה לאג"ח קונצרניות ועובר לאפיק הבטוח יותר של אג"ח ממשלתיות, כאשר חלה ירידה בתשואות אג"ח הממשלתיות בכל העולם. דבר זה משפיע כמובן גם על אג"ח ממשלת ישראל.

"אמנם יש ציפיות להמשך הפחתת הריבית, אבל להערכתנו מדובר על אפיק שממשיך להיות בעל סיכון - בפרט באג"ח הארוכות. אני מאמין שמשקיעים שעוברים מאג"ח קונצרניות לממשלתיות עתידים לפספס את התיקון של הירידות האחרונות".

הבהרה: במדור שפורסם בשבוע שעבר נפלה טעות בשווי השוק של גזית הגלוב. שווי השוק הנכון של החברה הוא כ-6 מיליארד שקל.

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך.

ההשקעות המומלצות
 ההשקעות המומלצות

תיק ההשקעות
 תיק ההשקעות