אסתר טכנולוגיות קיבלה אישור FDA שני למכשיר להפרדת תאים

החברה משווקת את מכשיר MyCells להפרדת דם לצורך טיפולים אסתטיים ■ קיבלה אישור FDA לשיווק טכנולוגיית ה-TopCells בתחום האורתופדיה וריפוי הפצעים

חברת אסתר טכנולוגיות, המשווקת את מכשיר MyCells להפרדת דם לצורך טיפולים אסתטיים, קיבלה אישור FDA לשיווק טכנולוגיית ה-TopCells שמשתמשת בגישה דומה בתחום האורתופדיה וריפוי הפצעים.

אהרון אסתרון, מנכ"ל החברה ומי שייסד אותה יחד עם ד"ר ליויה תיאודור, ממקימות בנק הדם "טבורית", מספר כי החברה כבר הגיעה למכירות של כחצי מיליון דולר, הן מן המוצר הקודם והן מן המוצר הנוכחי מחוץ לארה"ב. כעת היא מגבירה עוד יותר את פעילותה בתחום הרפואי.

החברה פיתחה שיטה במסגרתה נוטלים דם מהחולה ומרכזים ממנו טסיות דם יחד עם פקטורי גדילה שנמצאים באופן טבעי בדמו, אך בריכוז נמוך יותר. הדם המועשר מוזרק לחולה כדי לעודד גדילת תאים באזורים מסוימים, אם מתחת לעור כדי לעבות את העור, אם בעצם כדי לעודד ריפוי עצם ואם באזורים פצועים כדי לעודד ריפוי פצעים. בנוסף נמצא בפיתוח מוצר לעידוד צמיחת שיער.

ניסויים מוצלחים

המוצר של אסתר אינו התמצית אלא שיטת ריכוז התאים, אך למרות שהמכשיר לא בא במגע עם הגוף והחומר המוזרק הוא בסך הכול תמצית דם החולה עצמו - הייתה החברה צריכה לעבור בכל זאת ניסויים כדי להוכיח את בטיחות התהליך, אותם עברה בהצלחה.

החברה לא נאלצה להראות את היעילות של השימוש בטסיות ופקטורי גדילה מרוכזים כדי לקבל את האישור, משום שיעילותם מוכרת ע"י הרופאים שמשתמשים בגרסאות אחרות של שיטות אלו לפחות כ-30 שנה, אומר אסתרון.

החברה מבצעת כעת ניסוי קליני לצרכים שיווקיים, יחד עם כמה בתי חולים שמשתמשים בטכנולוגיה שלה.

המוצר של החברה בתחום האסתטיקה משווק ע"י Kay Light, קבוצה של ישראלים, יפנים ושוויצרים. "ההסכם איתם, בן 5 שנים, עומד להסתיים בעוד שנה ואנחנו במו"מ להארכתו", אומר אהרון. לדבריו, לשנה הבאה כבר הוזמנו מוצרים בהיקף של 800 אלף דולר, ובחברה מקווים שהמכירות יהיו גבוהות יותר.

אסתר טכנולוגיות היא חברה פרטית, משפחתית, שעיקר תזרים המזומנים שלה מגיע מתחום הייבוא והייצוא של טכנולוגיות לטיפולי פוריות וייעוץ להקמת מרכזים לטיפולי פוריות במזרח אירופה.