"ביבי, אני חיילת שעובדת שישי-שבת בשכר מינימום משפיל; לאמא שלי אתה לוקח 40% מס מהמשכורת; הוריי נפרדו בגלל כסף"

ספיר בכר, חיילת בת 19 מכפר סבא, כתבה מכתב אישי לרה"מ בפייסבוק - וזכתה לכ-5,000 לייקים תוך פחות מיממה

כ-5,000 לייקים בפייסבוק בפחות מיממה: ספיר בכר, חיילת בת 19 מכפר סבא, כתבה מכתב פתוח לרה"מ בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלה, בגין יוקר המחיה בישראל. במכתב היא מתארת את הוריה רבים בילדותה בשל עניינים כספיים, מספרת שהיא נאלצת לעבוד בסופי שבוע כשאינה בבסיס ותוקפת את נתניהו על גובה המיסוי בישראל.

וכך היא כותבת:

"שלום ביבי,

"אני חיילת בשירות חובה, בת 19 מכפר סבא. אני כותבת לך דרך הפייסבוק כי זהו המקום היחיד בו אני יכולה להביע את עצמי מאחר והחוק אוסר עליי לצאת להפגין.

"רוב זיכרונות הילדות שלי מעורבבים בפלאשבקים של ריבים קולניים בין אמא ואבא שלי על כסף, על חסכונות, משק בית, דלק וכדומה. אני בטוחה שהילדים שלך אף פעם לא היו צריכים לצפות בך ובאשתך רבים על כסף. בכל אופן, הזוגיות שלהם נהרסה ואבא שלי עזב את הבית כשהייתי ילדה בת 7. אז נגמרה הילדות שלי. מאז, אמא שלי עבדה משמרות בוקר, לילה, ולמדה תואר ראשון באוניברסיטה במקביל. לא היה לה זמן לטפל בנו; אני האכלתי, רחצתי ושמרתי על אחיי הקטנים, עשיתי איתם שיעורים, והפרדתי ביניהם כשהיו רבים.

"מגיל 14 אני עובדת תוך כדי לימודים כדי לפרנס את עצמי, כדי שיהיה לי איך לצאת מדי פעם לבלות, לקנות איזה חולצה פעם בכמה, לקנות מכשיר סלולרי ולחסוך כסף לטיול לפולין, או לרישיון נהיגה.

"היום אני חיילת בת 19 ואין לי רישיון נהיגה עדיין, ומאחר ואני מקבלת 357 שקל, עליי לעבוד בימי שישי ושבת בשכר מינימום משפיל כל שבוע כדי שיהיה לי ממה להתקיים. כשאני חוזרת בערב כל יום עדיין יש לי מטלות בבית כי אמא שלי עובדת כל כך קשה וכל כך הרבה שעות. הייתי אומרת שזה משתלם אילולא היית לוקח לה מס בגודל 40% מהמשכורת החודשית שלה.

"כן ביבי, כמעט חצי מהזמן שהיא עובדת כל חודש הולך לפח. בעצם למה לפח? הולך אליך ולחברים שלך שיושבים שם למעלה ומצחקקים להם".