מיט רומני מבטיח: 12 מיליון משרות חדשות וצמיחה מואצת

4 כלכלנים בכירים פרסמו את נייר העמדה הכלכלי שמשקף את תפיסת עולמו של רומני ■ אם ייבחר, רומני יפחית מסים ויקצץ בהוצאות הממשל

יועציו הכלכליים של מיט רומני, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-4 בנובמבר בארה"ב, פרסמו אמש (ה') תחזיות כלכליות ורודות למדי המבטיחות יצירה של 12 מיליון מקומות עבודה חדשים וצמיחה כלכלית מואצת במידה והוא ייבחר.

את התוכנית כתבו 4 כלכלנים שמרנים ולפי התחזיות הכתובות במסמך, התוכנית תביא לתוספת צמיחה של 0.5%-1% בתמ"ג מדי שנה במהלך עשור. לפי הכלכלנים, מדובר בתחזית "שמרנית", כלומר יש מקום להפתעות חיוביות.

אם רומני יצליח ליצור 12 מיליון מקומות עבודה חדשים ב-4 שנים יהיה זה קצב יצירת המשרות החזק ביותר בהיסטוריה הקרובה. זה יצריך יצירת רבע מיליון משרות מדי חודש במשך 48 חודשים רצופים. לשם ההשוואה, בחודשים האחרונים מתקשה המשק האמריקני לייצר כ-100 אלף משרות מדי חודש.

לפי נייר העמדה, תוכניתו הכלכלית של רומני מתבססת על הפחתת מסים כדי לעודד צמיחה, לצד קיצוצים מאסיביים בתקציב כדי למנוע את המשך עליית הגירעון התקציבי.

4 הכלכלנים שסייעו בגיבוש התוכנית ידועים כמבקרים חריפים למדיניות הכלכלית של הנשיא הנוכחי ברק אובמה. מדובר בגלן הוברד מאוניברסיטת קולומביה, גרג מנקיו מאוניברסיטת הרווארד, ג'ון טיילור מסטנפורד וקווין האסט מ-American Enterprise Institute.

"אמריקה סטתה ממדיניות כלכלית נכונה ב-3 השנים האחרונות", כותבים הכלכלנים הבכירים. "ארה"ב מפגרת אפילו מאחורי התחזיות של הממשל עצמו, ויש להאשים את מדיניות הממשל".

הפחתות המסים של רומני צפויות לייצר הפסדים של כ-360 מיליארד דולר בשנת 2015. מצד שני, הוא הבטיח לקצץ את הוצאות הממשל הפדרלי מרמה של 24% מהתוצר לרמה של 20% בלבד, אם כי הוא טרם פירט מהיכן יקצץ.