מיטב לאמפל: הפסיקו את העברת הכספים לבעלים

מיטב דורשת שכל עוד אמפל לא עומדת בהתחייבויות שלה כלפי מחזיקי האג"ח - התשלומים לא יעברו ■ מיטב גם דורשת שלא יתבצע תשלום לחברות מקבוצת "מרחב" ■ מקורב לאמפל בתגובה: "התנהלות מיטב היא התגלמות המוסר הכפול"

חברת מיטב שלחה מכתב לחברת אמפל שבשליטת יוסי מימן ולכל נושאי המשרה בחברה בדרישה למנוע מחברת אמפל לבצע תשלומים לבעלי השליטה בחברה כל עוד היא לא עומדת בהתחייבות שלה כלפי מחזיקי האג"ח, שחברת מיטב נמנית בינהם. על פי המכתב,כבר חצי שנה שאמפל מפרה התחייבות שלה כלפי מחזיקי אג"ח מסדרה ב' לתשלום קרן בסך של כ-120 מיליון שקל.

במכתב שנשלח על ידי משרד עורכי הדין קליר - בנימיני נכתב: "במצב דברים זה, כשאין לחברה די מקורות לביצוע תשלומיה השוטפים למחזיקי האג"ח והיא נמצאת בהפרה מתמשכת כלפיהם, אך ברור הוא כי אין לבצע תשלומים מכל מין וסוג לבעלי השליטה בחברה".

במכתב נטען גם שהורדת התשלום לחברות מקבוצת מרחב ל-3 מיליון דולר בשנה אינה מספקת וצריך להפסיק את העברת הכספים לאלתר וטוענים שכל העברת כספים לאחד מבעלי השליטה, במצבה הנוכחי של החברה אינו ראוי. במיטב גם מביעים תמיהה ועוקצים, במידה מה, את העברת הכספים למרחב שמעניקה לאמפל שירותי שיווק ופיתוח עסקי, וזאת לאור המצב הכלכלי שבו נמצאת החברה.

מיטב דורשת מכל אחד מנושאי המשרה בחברת אמפל כמו גם מהדירקטוריון שלה לפעול באופן מיידי, ובכל האמצעים העומדים לרשותם, להפסקת כל סוגי התשלומים לבעלי השליטה בחברה".

מקורב לאמפל אמר בתגובה: "התנהלות מיטב בימים האחרונים היא התגלמות המוסר הכפול במיטבו, הגיע הזמן שפיהם וליבם של אנשים המייצגים את הציבור יהיו שווים. נציג מיטב היה שותף מהותי ופעיל בדיונים של הנציגות שננבחרה עם בעל השליטה במשא ומתן על נושא תרומת הבעלים ודמי הניהול. לאחר מכן אותו נציג מיטב גם חתם על המתווה שהושג עם הנציגות. לאחר מכן המתווה אף עבר מקצה שיפורים נוסף, שרק לאחריו נזכר נציג מיטב לפתע פתאום כי הוא מתנגד להסדר עליו הוא ניהל משא ומתן ואשר עליו הוא אף חתם. מעניין מה המניעים האמיתיים של מיטב, ודי לחכימא".

חברת מיטב מחזיקה בכ-7 מיליון שקל (ערך נקוב) באגרות חוב מסדרה א' של אמפל, כ-30 מיליון שקל באגרות חוב מסדרה ב' וכ-3 מיליון שקל באגרות חוב מסדרה ג' .