מניית פלוריסטם זינקה לאחר הודעה חלומית: "חולת סרטן בת 54 עמדה על סף מוות, כימותרפיה והשתלת מח עצם נכשלו; לאחר טיפול שלנו - שוחררה הביתה"

פרופ' ראובן אור מבי"ח הדסה בירושלים: "זו פריצת דרך. נס רפואי" ■ צפו בווידיאו: חולת הסרטן שהבריאה הולכת ומדברת

מניית פלוריסטם מזנקת היום (ב') בבורסה לאחר שדיווחה הבוקר על הצלת חולת סרטן שסבלה מחוסר מח עצם.

לפי הדיווח, חולת סרטן שטופלה בבית-החולים הדסה בירושלים סבלה מחוסר מח עצם שגרם לירידה בתאי דם אדומים ולבנים, טופלה בתאי ה-Placental eXpanded (PLX) של פלוריסטם - והטיפול הוכתר כמוצלח.

"זו הפעם השנייה ב-3 החודשים האחרונים שחולה הסובל מחוסר במח עצם מטופל בהצלחה בתאי PLX", נכתב בהודעת החברה. "לפני כ-3 חודשים הצילו התאים את חייה של ילדה בת 7 מרומניה שסבלה מכשל בתפקוד מח העצם".

חולת הסרטן שטופלה כעת ב-PLX בהדסה הינה בת 54 וחלתה בלימפומה (סרטן הלימפה). תחילה היא עברה טיפולי כימותרפיה אך מצבה הידרדר. היא נזדקקה להשתלת מח עצם אך ההשתלה - כמו גם טיפולים נוספים - נכשלה. כתוצאה מכך היא השתתפה בניסוי של פלוריסטם בתאי PLX, והטיפול הצליח. ספירת תאי הדם של החולה השתפרה והיא שוחררה לבסוף מבית החולים.

"זו פריצת דרך", מסר פרופ' ראובן אור מ"הדסה". "הטיפול ב-PLX הציל את חייה וזה יכול להיות מוגדר כנס רפואי".

יש לציין כי עדיין מדובר בניסוי רפואי בלבד והתרופה טרם אושרה לשיווק, כך שהצלחה כזו או אחרת - מרגשת ככל שתהיה - אין בה כדי להוות אינדיקציה ליכולתה של החברה להביא את התרופה לאישור. לעת עתה סיימה החברה את השלב הראשון בניסוי הרפואי, כאשר היא קיבלה אישור מיוחד מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) להתחיל בקרוב בשלבים 2 ו-3 ביחד, כאשר הניסוי עשוי להיארך אפילו יותר משנה.

ותיקי שוק ההון זוכרים את חברת פיתוח התרופות פארמוס שהוציאה סרטון בו נראה צעיר ישראלי שנפל מסוס וסבל משיתוק, קיבל טיפול ניסיוני של פארמוס וחזר לעמוד על רגליו. משקיעים החברה בזמנו צהלו והחלו לחלום, אך בסופו של דבר התרופה לא זכתה באישור FDA בארה"ב והמניה קרסה.

פלוריסטם פיתחה טכנולוגיה ייחודית לריפוי משקם באמצעות תאי גזע שנלקחים מן השליה. החברה פיתחה סביבה טבעית ותלת ממדית לגידול התאים ומאפשרת להם להתרבות בתנאי גידול הדומים לתנאים שבגוף. התאים הללו מוזרקים לגוף החולה, מפרישים חומרים המעודדים פעילות של התחדשות כלי דם ומשמשים לריפוי מחלות כלי דם ומחלות ממאירות.

בין האפליקציות שבהן מתמקדת החברה: טיפול בהיצרות עורקים בגפיים תחתונות האופיינית לחולי סוכרת ולמעשנים כבדים ותרופה למחלת לחץ הדם הפנים ריאתי.