חברת רוזטה ג'נומיקס: שווה רק 12 מ' ד' ומגייסת 25 מ' ד'

ההנפקה של חברת הדיאגנוסטיקה בוצעה במחיר של 5 דולרים למניה, והביאה לנפילה שלה ב-16%

חברת הדיאגנוסטיקה רוזטה ג'נומיקס שווה כיום רק 12 מיליון דולר במסחר בנאסד"ק, אבל אין להתעלם מההצלחה שהייתה לה בחודשים האחרונים בגיוס כספים.

רוזטה צפויה לסגור ביום רביעי גיוס של 25 מיליון דולר נוספים, כפליים משוויה, במחיר של 5 דולרים למניה. בעקבות התמחור ירדה המניה ב-16% בנאסד"ק ביום חמישי, למחיר של 4.8 דולרים.

מאז אפריל גייסה החברה 10 מיליון דולר בשלוש הנפקות, במחירים הולכים ועולים, עד מחיר של 11.5 דולר למניה בסוף מאי, 600% מעל שוויה בתחילת השנה. מאז ירדה המניה בחדות, כאמור, אך החברה ממשיכה לגייס.

עודד הר אבן, שותף בפירמת עורכי הדין הבינלאומית זיסמן, אהרוני, גייר ושות' בניו יורק (ZAG/SW), המייצגת את החתם Aegis קפיטל קורפ, שהוביל את כל ארבע ההנפקות לבדו, מסביר כי סגירת הגיוס תהיה רק ב-8 באוגוסט, אולם משמעות התמחור היא כי כבר ישנם משקיעים בהנפקה. לאחר הסגירה, אם מחיר המניה יישאר דומה, שווי החברה יעמוד על 35 מיליון דולר.

רוזטה היא חברה חלוצה במחקר ובפיתוח של טכנולוגיה בתחום של microRNA, רצפים של RNA שהתגלו כבעלי חשיבות בבקרה של פעילות גנים. החברה מתמקדת תחילה באבחון מחלות, ובעיקר בהבדלה בין סוגים שונים של סרטן, על-ידי איתור וזיהוי רצפי microRNA.

ב-2007 היא הונפקה בנאסד"ק וגייסה כ-30 מיליון דולר, ובסוף 2008 אושרו לשיווק הבדיקות הראשונות שלה. אולם כמה תקלות עסקיות מנעו עד כה מהחברה להתרומם. היא רכשה מעבדת מחקר, מכיוון שהדבר אפשר לה לרשום לשיווק את הבדיקות שלה במהירות, אך לאחר מכן מכרה אותה, כשהקימה מעבדה משלה. היא חתמה על הסכם שיווק עם חברה בשם פרומתאוס, אולם ההסכם לא עלה יפה ובוטל.

המאגרים הכספיים הלכו והידלדלו

תוך כדי כך הלכו והידלדלו המאגרים הכספיים של החברה. בתחילת 2012 היו בקופתה 730 אלף דולר בלבד, ורבץ עליה חוב של 1.75 מיליון דולר. החברה כבר עמדה לפני מחיקה מהנאסד"ק.

אולם מרגע שבוצע גיוס אחד התרחקה החברה ממחיקה, החזירה חובותיה, והסחירות השתפרה. המשקיעים החלו לגלות מחדש את החברה. במקביל היא גם החלה במהלכים לשיפור המצב העסקי שלה. כך למשל, לפני כשבועיים חתמה על הסכם שיווק סביב המוצר שלה לאבחון מקורו של סרטן שרק גרורותיו התגלו. לפני כחודש דיווחה רוזטה על קבלת שיפוי ביטוחי למוצר.

כדי לשמר את העניין של המשקיעים, תצטרך החברה להציג כבר ברבעונים הקרובים עלייה משמעותית במכירות של מוצרי האבחון שלה, שרושמים מכירות של מאות אלפי דולרים בלבד בשנה.

מנכ"ל רוזטה, קן ברלין, אמר ל"גלובס" לפני כחודש: "נראה כאילו המוצרים שלנו נמצאים בשוק עידן ועידנים, אך למעשה הם מעולם לא שווקו כראוי, כי לא היה להם שיפוי, וצוות המכירות היה קטן מאוד. כעת אנחנו בונים את צוות המכירות שלנו, ומקווים לראות גידול משמעותי".