מניית ATP, שותפתה של ישראמקו, קרסה 72.5% בארה"ב

דיווחים בארה"ב: החברה תגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים

מניית חברת חיפושי הגז והנפט ATP (סימול: ATPG) קרסה ביום ו' בוול סטריט ב-72.5% בצל חשש מפשיטת רגל. הצניחה לוותה במחזור מסחר חריג של 23.4 מיליון מניות, לעומת מחזור ממוצע של 3.1 מיליון מניות ביום ב-3 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד היום על 18.48 מיליון דולר בלבד.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ATP תגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים. לפי הדיווח, החברה מנהלת מו"מ להסדר חוב בהיקף של 600 מיליון דולר. לאחר סגירת המסחר ביום ו', החברה מסרה כי היא תתעכב בהגשת הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני. גם סוכנות בלומברג דיווחה כי החברה עלולה להגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים.

ATP נוסדה ב-1991 והיא מפיקה נפט וגז מבארות במפרץ מקסיקו. לחברה יש זווית ישראלית מוכרת: היא שותפתה של ישראמקו התגלית הגז "שמשון", בה אמור להתפרסם דוח משאבים בשבועות הקרובים.

בתחילת החודש דיווחה ישראמקו על סיום מבחני ההפקה ב"שמשון", אשר נמשכו כ-35 יום. בסך הכל הופקו במבחנים כ-39.08 מיליון רגל מעוקבת (MCF) של גז טבעי ועוד 9.3 חביות של קונדנסט (גז מעובה). קצב הזרימה הממוצע עמד על 22.7 מיליון רגל מעוקבת גז טבעי ליום.

הקידוח ב"שמשון" החל באפריל אל עבר מטרה העשויה להכיל 2.3 טריליון רגל מעוקב (TCF) של גז טבעי, בהסתברות של 20% - נתון נמוך יחסית לרמת הוודאות של חולות "תמר". מדובר בכמות שהיא קצת יותר מרבע מכמות הגז שנמצאה במאגר "תמר".