סאן שיפרה הצעת הרכש של תרו; לא כל בעלי מניות המיעוט מסופקים

מציעה מיזוג עבור 571 מיליון דולר לכל מניות המיעוט ■ בינתיים, מיקרומדיק, איבדה 30% בעקבות הפסקת פרויקט לפיתוח בדיקה לסרטן המעי הגס

אחרי מאבק של יותר משנה, הצליחה חברת התרופות הגנריות ההודית סאן, שהיא גם בעלת השליטה בחברת התרופות הישראלית-אמריקנית תרו, להשיג את אישור הדירקטוריון של תרו לעסקה שבה סאן תרכוש את מניות המיעוט בתרו ותהפוך אותה לפרטית. סאן מציעה הצעת מיזוג לתרו במחיר של 39.5 דולר למניה במזומן, סך של כ-571 מיליון דולר עבור כל מניות המיעוט.

אולם חברת ההשקעות Grand Slam Asset Management, בעלת מניות מיעוט בחברה, קראה לבעלי המניות האחרים להתנגד להצעה. במכתב לבעלי המניות אתגר צוות גראנד סלאם את סאן לפתוח את ההצעה לרוכשים חיצוניים, שלדעתה יציעו הצעות אטרקטיביות יותר.

ועדה מיוחדת של הדירקטוריון בתרו אמנם כבר אישרה את העסקה, אך זה לא מספיק. סאן, שכיו"ר שלה מכהן ישראל מקוב, תצטרך בנוסף להשיג אישור מ-75% מבעלי מניות המיעוט המוסדיים, מ-75% מבעלי המניות שאינם מוסדיים, ומ-75% מכלל בעלי המניות, מוסדיים ולא מוסדיים. אנליסטים שמכסים את סאן חלוקים בדעותיהם לגבי סיכויי הצלחת העסקה. את ועדת הדירקטוריון בתרו ייצגו עורכי הדין אדם קליין ונועה רוזנברג - סגלוביץ, ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

תרו ירדה אתמול ב-NYSE ב-3.5%, בדיוק למחיר ההצעה, המגלם לחברה שווי שוק של 1.8 מיליארד דולר. מחיר זה הוא גבוה ב-60% מהצעת הרכש הקודמת של סאן, שניתנה באוקטובר שעבר ונדחתה לפני חודש על ידי הדירקטוריון.

גראנד סלאם השוותה את תרו לחברות אחרות בתחומה, ומסקנתה היא שהמחיר למניה לשם רכישת השליטה בחברה צריך להיות 110 דולר לפחות, מכפיל של 15. (פריגו, למשל, נסחרת במכפיל 18).

תרו הוקמה בישראל ב-1950 ומממוקמת בחיפה, שם היא גם מייצרת חלק נכבד מתוצרתה. סאן רכשה את השליטה (66%) בחברה ב-2010, אחרי מאבק משפטי רב שנים עם הנהלת החברה. בעת רכישת השליטה, אמרה סאן כי לא תסגור את מפעלי החברה בישראל או תעבירם להודו, והיא אכן הוסיפה להשקיע בהם. מאידך, החברה אמרה גם כי לא תמחק את החברה מהמסחר, דבר שהיא עושה כעת.

סאן נאלצה לשפר את הצעת הרכש לאור שיפור בביצועי תרו ובמחיר מנייתה. דוחות תרו למחצית השנייה של 2012, שפורסמו השבוע, הראו כי הכנסותיה עמדו על 159.2 מיליון דולר, גידול של 42.6% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי היה 62.9 מיליון דולר, גידול של 76%.

סאן נסחרת בבורסה של הודו לפי שווי שוק של 690 מיליארד רופי (12.3 מיליארד דולר). דיליפ שנגווי, מייסד סאן ויו"ר החברה עד לאחרונה, הוא משקיע פרטי בביולייט שבשליטת מקוב.

מיקרומדיק: אי הצלחה בפרויקט

ואם בביולייט עסקינן, הרי שאתמול ספגה החברה מכה כשהחברה הבת שלה (25%), מיקרומדיק, הודיעה על חוסר הצלחה בפרויקט לפיתוח בדיקת דם לסרטן המעי הגס. מבין מאות חולים, הבדיקה לא הצליחה להבדיל ברמה טובה בין חולים לבריאים.

בעקבות ההודעה החברה ירדה אתמול ב-29%. במהלך המסחר היום היא עלתה ב-6% למחיר המגלם לה שווי של 30 מיליון שקל. ביולייט ירדה אתמול ב-5% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 28.2 מיליון שקל.

מיקרומדיק מפתחת בדיקות לסרטן, וכעת נותרו לה שתי חברות בנות - זטיק העוסקת בתחום סרטן הרחם ונמצאת בתהליכי חדירה לשוק הסיני, וביו-ג'ן שעוסקת בסרטן השד ונמצאת בהליך רגולציה מול רשויות הבריאות האמריקניות.