בלוגר אמריקני: תרחיש אימים מפורט לתקיפת ישראל באיראן

הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין טוען כי בידיו מסמך מפורט שקיבל מגורם ישראלי רם דרג, שמתאר את המתקפה הישראלית המתוכננת ■ מצטט את הגורם: "בדרך כלל לא הייתי מדליף כזה מסמך, אך אלה לא זמנים רגילים - אני פוחד שביבי וברק רציניים"

הבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין, שנוהג לפרסם פרטים הקשורים למערכת הביטחון הישראלית, הציג היום (ד') מסמך שלטענתו מתאר את המתקפה הישראלית המתוכננת על אתרי הגרעין באיראן.

סילברסטיין כתב כי גורם ישראלי רם דרג העביר לו את המסמך, שאותו קיבל מקצין בצה"ל. לדבריו, אותו מקור אמר לו כי בדרך כלל הוא לא היה מדליף כזה מסמך, "אך אלה לא זמנים רגילים - אני פוחד שביבי וברק רציניים", מצטט הבלוגר את הגורם הישראלי.

הבלוגר האמריקני מסביר כי לכותב המסמך הייתה גישה למודיעין ולנתונים של צה"ל, אך אומר כי הוא אינו מאמין שהוא נכתב על ידי גורם צבאי.

האינטרנט וכלי התקשורת ייחסמו

על פי המסמך, המבצע הישראלי ייפתח עם מתקפה קיברנטית חסרת תקדים, שאמורה לשתק את המשטר האיראני ואת יכולותיו לקבל מידע על המתרחש. רשת האינטרנט, הטלפונים, הרדיו, הטלוויזיה, תקשורת הלוויינים והסיבים האופטיים המחוברים למתקנים חשובים ובהם בסיסי טילים - יוצאו מכלל פעולה.

במקביל, ישותקו רשתות החשמל ברחבי איראן באמצעות פצצות מתוחכמות המורכבות מסיבי פחם וגורמות לקצר במעגלים חשמליים.

המתקפה תכלול שיגור של עשרות טילים בליסטיים מישראל ומצוללות של חיל הים באזור המפרץ הפרסי. הטילים יהיו בעלי ראשי קרב קונבנציונאליים עם עוצמה גדולה במטרה לפצח מטרות מבוצרות. הטילים יכוונו למתקני הגרעין השונים ובהם הכורים באיספהאן ובאראק והמתקן התת קרקעי בפורדו.

מאות טילי שיוט ישוגרו לעבר מערכות שליטה ופיקוד, ומתקני מחקר ופיתוח. בנוסף, יותקפו בתיהם של בכירים בתוכנית הגרעין ותוכנית הטילים של איראן.

אחרי הערכת נזקים - ייצא גל התקיפה השני

אחרי גל התקיפה הראשון, יבחנו במערכת הביטחון הישראלית את מידת הנזק שנגרם לאיראן באמצעות לוויין מתקדם שיחלוף מעל הרפובליקה האיסלמית. רק אחרי ניתוח הנתונים מהלוויין יועבר המידע ישירות למטוסי הקרב של חיל האוויר, שיהיו בדרכם לאיראן.

המטוסים יפציצו שורה של יעדים ובהם מחסני הטילים הבליסטיים מדגם שיהאב 3 וסג'יל, מכלי אחסון של חומרים כימיים המרכיבים את דלק הטילים, מתקני ייצור של מערכות שליטה בטילים, מפעלי ייצור צנטריפוגות ועוד.